Året som gått. Del 1.

Tänkte börja detta året med att göra en resumé av året som gått. Jag gjorde ett försök på nyårsafton, men lyckades inte riktigt komma ihåg vad som sjutton hände 2010. I det stora hela så var det ett kasst år för mig. En personlig kamp. Men nu är det förbi och jag är redo för att lägga det dåliga bakom mig och faktiskt minnas det bra som hände förra året.

Januari
Skolan satte fart och tog upp mesta av tiden. Vi gjorde bokomslag och en redesign av Bo i Mark i ett samarbete med webbarna på skolan. På rasterna tog jag och Moa kalla promenader på piren och på helgerna hängde jag med resten av mina fantastiska vänner.

Vi såg också Sherlock Holmes, Har du hört ryktet om Morgans?, Up in the air och Snabba Cash på bio.


Februari
Mitt späckade schema fortsatte och februari var galet händelserikt. Skolan upptog mesta tiden. Boken blev klar och vi började lära oss dom tråkiga men nyttiga tekniska sakerna samt började rita i Illustrator. Men jag hann också med att bjuda mina vänner på kärleksmums och MER under en spelkväll och ordnade mysig OS-soffa när det var viktiga dagar under OS.

Jag blev rastlös och klippte av mig håret. Sen åkte jag och Moa till Stockholm och hängde lite med Annika. Sen började jag få reseabstinens och jag och Emma bokade en resa tillbaka till Hvar.

På bio såg vi The men who stare at goats och En enda man.








Mars
Annika kom på besök och vi mötte upp vänner för en underbar tapas-middag. Jag och Moa myste på caféer och välkomnade vårdagarna som började dyka upp med öppna armar.

I skolan fortsatte vi illustruera och lärde oss att använda Quark express. Sen blev vi äntligen lite lediga. Då drog vi och spelade lite beachvolleyboll. Jag och Systeryster passade också på att åka på spa innan hon skulle föda barn.

På bio hann vi se Alice i underlandet, Shutter island, Nine, En profet och Hurt locker.







April

I april började jag ett godisförbjud som gick sådär. Klarade mig i cirka fyra veckor. Jag började också min praktik på informationsavdelningen Örgrytes stadsdelsnämnd. Vi passade även på att ha ett par klassfester.

Våren kom till stan och jag spenderade så mycket tid som möjligt med mina fina vänner på uteserveringar. Jag illustrerade Flamme som blev en riktig hit. Jag hade kraftig reseabstinens och gick på kick off på jobbet. Sen åkte jag och Moa på lyxweekend till Stockholm och tittade på Bounce's sista föreställning i Globen.

På bio såg vi The bounty hunter, Invictus, The ghost writer och Den fantastiska räven.


Maj

Jag började jobba i nöjesparken, fortsatte min tid på praktiken och längtade efter sommaren. Men framförallt så föddes min fantastiska systerdotter i början av maj. Lycka.

 

Jag fick något ryck och började gå ut och springa och vi fick åka premiärturen i Göteborgshjulet. Moas praktikplats bjöd in till invigningsfest och gardenparty och jag fyllde tjugotvå.

 

Vi avslutade biosäsongen med Kick ass och Robin Hood.

 


Juni

Min famlij kom på besök och vi åkte på utflyt till Liseeberg. Jag avslutade min tid på praktiken och åkte till Kroatien med Emma. När jag kom hem ställde jag till med fest som råkade bli årets konstigaste kväll.

 

Den svenska sommaren satte fart och jag spenderade ett par dagar hos min syster i Lund och ett par fantastiska sommardagar med Moa.

 

Sen började jag jobba nästan konstant.

 

 

 


Annika

Haha så suget blev för stort? Där ser maN! :)

Ohh okej berätta vad ni tyckte sen då! På ImdB så har den fått 6.0 av 10 så den borde vara sådär lagom bra. Vi får väl se.

2011-01-06 @ 15:15:35 • Hemsida: http://thefrostingonthecake.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0