Bio – The Fighter

Veckans höjdpunkt på bio-fronten var i onsdags när vi såg storfilmen The Fighter.

The Fighter handlar om boxaren ”Irish” Micky Wards osannolika väg fram till världsmästartiteln i lätt weltervikt. Hans Rocky-liknande framgång handleddesav hanshalvbror, Dicky. Dicky, som tidigare också var boxare, är Irish tränare efter att han har lyckats vända sitt liv efter att nästa ha knockats av droger och kriminalitet.

Filmen var nominerad till mängder med Oscars och vann även ett par. Killarna i gänget har sett fram emot denna filmen ett bra tag nu. Det är svårt att inte få förväntningarna att växa när man hör så mycket positivt om saker. Jag tyckte det var en bra film och en riktigt stark story. Men på nåt sätt kändes det som man hade sett det innan. Dock måste jag säga att skådespelriet var fantastiskt. Christian Bale gör en helt otrolig roll, och jag måste säga att han gjorde mig väldigt illa till mods varje gång han visade sig, på grund av rollen han spelade. Jag är inte ett dugg förvånade över alla lovord, det är en riktigt bra film. Men den föll mig inte riktigt i smaken på nåt sätt. Den var lite för förutsägbar lite för ofta helt enkelt.


Sandra Marinoni

Hejsan! Skulle du vara intresserad av att få en ny design på din blogg inom ett par dagar? Kika då in under "beställ design" i min header för att läsa mer :)

2011-03-20 @ 17:42:54 • Hemsida: http://marinoni.blogg.se/
Julia

Den skulle jag vilja se! xx

2011-03-30 @ 16:37:19 • Hemsida: http://amilo.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0