It starts with food

Ju mer jag läser om Crossfit så börjar jag förstå att det är mer än en träningsform. Det är en livsstil. Man tränar, äter och lever Crossfit. Och tävlar. (Men det är en helt annan historia)
 
Hur som helst. I Crossfit-världen så äter man efter en så kallad Paleokost (också kallad stenålderskost). Det går ut på att man äter clean mat. Det vill säga att man plockar bort allt som vi under åren har lagt till i kosten och undviker framförallt socker, laktos och gluten.
 
Det är vanligt att man kör en detox av kroppen ibland och genomför en så kallas Whole30. 30 dagar av strikt paleo-mat. Man kan läsa om det här (dock en något rörig hemsida). Jag läste om detta på Linnéas blogg där hon ska köra en Whole30 under januari. (Tips på en grym blogg för övrigt) Hon tipsar om att läsa boken It starts with food som ska funka som en bibel inom ämnet. Man kan köpa den på Adlibris och Bokus och är något jag kommer beställa snarast för att lära mig mer om detta.
 
 
 
 
Även Annika Sjöö äter efter Paleo och är väldigt bra på att dela med sig av recept på sin blogg.
 
 
 

Mari

Intressant !! Det där ska jag läsa mer om... Eftersom jag är laktosintolerant och min ibs-mage inte riktigt behärskar gluten som den ska så blir det rätt självklart att jah äter efter denna princip, och ja, det är underbart. Jag mår så himla bra =)

Svar: Jag tror också att man mår superbra av att äta efter det. Är jättenyfiken på att testa. Måste bara vara bra timing så man ger sig själv alla möjligheter att lyckas. :)
Sofia

2012-12-23 @ 10:05:30 • Hemsida: http://www.marriie.blogg.se
carro

intressant, hade aldrig hört talas om det innan:)

2012-12-23 @ 11:06:24 • Hemsida: http://frokenehn.blogg.se
Carro

har läst hur mkt som helst om det där känns det som.. det går verkligen runt på insta och bland bloggarna. Har funderat på att göra den där whole 30, men har inte blivit av ännu. Får se om det blir nåt. Jag har ju så mkt krångel som det är med min mat och allt annat just nu så måste stabilisera mitt liv lite först. haha. De har crossfit i fbg, dit jag ska flytta, så ska testa det när jag flyttat dit. ska bli så jäkla kul och häftigt!

Svar: Ja jag förstår att det är lite mycket med allt du kämpat med magen. Och jäklar vad roligt! Du kommer älska Crossfit. Det gör jag och då kör jag egentligen bara en fuskvariant en gång i veckan nu. Dom ska börja köra ordentligt efter sommaren. Jag lääängtar. Då kommer mitt vanliga gymkort åka. ;)
Sofia

2012-12-23 @ 17:43:22 • Hemsida: http://carolineannamarie.blogg.se
Mari

Sv. Mm, tiden måste finnas, och viljan. Men jag tror du kommer märka en enorm skillnad. Tror inte vi människor är gjorda för att äta sådana produkter !!! Lycka till =)

2012-12-26 @ 10:19:42 • Hemsida: http://www.marriie.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0