Massage

Att unna sig själv en massage då och då när man tränar mycket är nog bland det bästa du kan göra för din kropp. Tränar man mycket har man fördelen av att det är cirkulation i musklerna, men det betyder inte att dom behöver knådas för att få bort knutar och slaggprodukter ändå. Jag har fördelen att få en halvtimmes massage i månaden från jobbet, då räcker det att jag själv lägger till en kvart eller halvtimme extra och kroppen får sig en riktig genomgång. Om det bara är min massör, eller om alla är lika bra vet jag inte. Men hon har lyckats få bort diverse krämpor och spänningar på en behandling och min kropp tackar och bockar.
 
Idag attackerade hon sätesmusklerna eftersom jag sa att jag haft ont i ländryggen, tydligen i sätet det ofta sitter då. Och jäklar i min låda vad det gjorde ont. Jag hoppas verkligen att hon skapade under även denna gång, så jag ska slippa känningarna i ländryggen med tanke på att jag i princip låg och skrek av smärta i en halvtimme. Så ja massage är inte direkt så skönt som man tänker. Det gör ont på riktigt. Men det är så bra för kroppen och det ger resultat. Alla som tränar borde därför boka in en tid då och då för att tacka kroppen för vad den gör för dig dag in och dag ut.
 
 
 
 
 
 
 

anna

det är sånt man verkligen borde unna sig, men jag gör det i princip aldrig, haha :) men hoppas det hjälper mot värken och att du har mindre ont idag!

2013-08-22 @ 10:34:30 • Hemsida: http://aannnnaaaa.blogg.se
Jossan

Jag var på massage i veckan jag med. Det gjorde ont hela tiden och var inte alls skönt. Men var därför jag gick dit, för att plåga mig själv för att få bort problemområden jag har!
SV: Ja, den funkade faktiskt riktigt bra! :) är väldigt nöjd och särskilt över att den var så enkel att använda och ställa in :)

2013-08-22 @ 18:55:26 • Hemsida: http://jossan.shapemeup.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0