Viscus pass #15

Jag började min lediga morgon med att gå upp tjugo i sex. Något som aldrig skulle hänt för ett år sen. Jag tog mig till Masthuggstorget för att köra mitt älskade torsdags pass på Viscus. Önskan att stå på händer slog in och var dagens uppvärmning. Det gick faktiskt helt okej, men det är mycket övning kvar innan jag kan stå långa stunder eller till slut gå på händer.
 
Annars så börjar jag äntligen känna att motståndet för att komma tillräckligt djupt i squatsen börjar släppa. Efter förra veckan när det kom fram att det är vaderna som är problemet har jag strechat och töjt och masserat så mycket jag kunnat i samband med träningen och det verkar som det har gett resultat. Gött.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Hand stand och hjulningar
  • Teknikgenomgång och styrka: Thrusters (Front squat upp till raka armar)
Dagens pass var så många rundor som möjligt under tolv minuter med:
  • 5 Thrusters
  • 10 sit ups
  • 15 jump pull ups
Jag gjorde 7 varv + 11 reps. Det kändes ändå bra. Det var sit upsen som dödade mig. Klarade jump pull upsen riktigt bra faktiskt, körde alla varv unbroken (alla 15 utan vila) på den. Samma med thrusters, dock mesade jag lite och minskade vikten där innan passet. Men jäkla sit upsen alltså.
 
 
 
 
 
 

marina

sv. Ja det får den. :)

2013-03-28 @ 10:50:52 • Hemsida: http://marinapalme.blogg.se
Marie

Vad duktigt du är!

2013-03-28 @ 11:07:03 • Hemsida: http://asitismarie.blogspot.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0