Crossfit SJD #5

I fredags landade grupp nummer två från Göta i Barcelona. Dom skulle bara stanna under helgen och plötsligt hade vår grupp på nio personer fördubblats. Vi hade en ledig förmiddag för att vänta in dom andra, sen drog vi iväg till boxen. Team WOD – Whitten (en av dom benchmarkade hjältarna). Kill me. Jag ville dö och folk bara tittade på mig och skrattade när vi fick se att det var löpning yet again. Teamade iallafall ihop mig med min roomie Anna och gjorde mitt bästa som vanligt.
 
Fredagens pass:
  • Uppvärmning: 800 meter löpning
  • WOD: Team for time 5 varv:
    • 22 wall balls 4 kg
    • 22 kettle bell swingar 16 kg
    • 400 meter löpning
    • 22 burpees
    • 22 box jump
Vi var kanske ett varv efter alla andra. Anna var en pärla som stod ut med att jag i princip kröp fram på löpningen. Dom andra övningarna gick ganska bra. Men löpningen var hemsk. Sista varvet sprang även super Marcel med för att peppa och väl inne i boxen hade vi 20 pers som stod och hejade. Det är typ världens bästa känsla att ha det stödet, men mindre kul känsla att jag blir så förbannat besviken på mig själv och så arg att det ska vara så jobbigt. Åter igen var jag helt grätfärdig när vi äntligen var klara efter dryga 20 minuter.
 
 

Rebecca

Hur grym är inte du då?! You did it! woop wooop wooop! Grymas i boxen :D

Svar: Du är snäll! :)
Sofia

2013-11-12 @ 08:55:17 • Hemsida: http://rebeccacecilia.blogg.se
Rebecca

Btw; hur splittar man den? Varannan övning? spitta övningarna? eller varannat varv?

Svar: Man fick splitta hur man ville. Vi körde 11 reps var, uppdelade i 6/5 sen skulle båda springa alla varv.
Sofia

2013-11-12 @ 08:56:04 • Hemsida: http://rebeccacecilia.blogg.se
Emma

Åh, men du är så grym som kämpar på! Man kan inte vara bra på all du vet. Men du kämpar på och du blir bättre och bättre på vägen :)
Kul att läsa om er träning i Barcelona. Får mig att tänka på simlägren som jag varit iväg på. Åh, den teamkänslan som man bygger upp på ett träningsläger, det är ju helt fantastiskt :)

Grym jobbat hela veckan. Och kul att det går framåt med burpeesen :D Hejjahejja

2013-11-12 @ 22:50:29 • Hemsida: http://semmla.shapemeup.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0