Dagens

Denna veckan börjar jag min resa mot ett av dom där målen, med delmålet att klara 5 strikta pull ups som första destination. Jag körde mitt första pass ihopsnickrat av Headcoach. Det var jättejobbigt, så det här kan nog bli bra.
 
Passet har alltså fokus på styrka och ska köras tungt, så att man kör 6–7 reps i taget och även excentriska. Missade dock lite på både vikt och excentriska, vilket gör att det kommer bli ännu tyngre. Huva. Men kände lite på det såhär första passet, så nu vet jag hur jag ska öka vikterna till nästa vecka.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Rodd, foam roller och rörlighet
  • Work out #1, 3 varv med:
    • 10 front squats 40 kilo
    • 12 bänk press 30 kilo
    • 15 ring rodd
      – 30 sekunder vila mellan övningarna
  • Work out #2, 3 varv med:
    • 10 marklyft 50 kilo
    • 12 push press 25 kilo
    • 15 jumping pull ups
      – 30 sekunder vila mellan övningar
  • Afterbash: Tabata mage, 20 sekunder on 10 sekunder off, 8 varv:
    • Hollow
    • Planka push ups (vandrande planka från armbågar till raka armar)
    • Hollow
    • Planka med benindrag
Jag hade sällskap av Emma, som dock gjorde lite annat än mig och även agerade fotograf (notera hennes fina selfie som jag hittade på mobilen), på ett annars väldigt folktomt gym såhär på Valborg. Jag kan dock inte riktigt tänka mig ett bättre sätt att spendera denna dag på. Hur som helst. Jag hade egentligen lite för lätt vikt på dom flesta övningar eftersom jag kunde köra det unbroken. Nästa vecka får jag helt enkelt lägga på mer och inte fokusera på att bli klar så fort som möjligt, och även fokusera på den excentriska fasen. Tur att det är ganska kul övningar iallafall, det här kan bli några spännande veckor framöver.
 
 

Emma

Hihi :) Alltså vilka suddiga bilder jag tog, sorry! Ovan vid iphone-kameran. Fast den på mig var ju skarp i alla fall ;)

Svar: Haha det är lite av charmen. ;)
Sofia

2014-05-01 @ 08:07:05
Pauline

härligt!

2014-05-01 @ 08:59:08 • Hemsida: http://lillafrokenhurtig.se
linnea

huh, lät jobbigt det där! :D

2014-05-01 @ 11:01:00 • Hemsida: http://linneakin.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0