Levantine

Igår mötte jag upp några av Göta-tjejerna för middag på stan. En väldigt trevlig tradition vi håller på att skapa, det här med att träffas och äta god mat. Vi hade hört mycket bra om Levantine, men min stora fråga är ändå – varför har jag inte spenderat tid på deras uteservering i sommar? Wow. Nästa sommar!
 
Denna kväll blev iallafall en succé. Fantastisk mat och trevligt sällskap. Miljön var underbar, men ljudnivån var kanske något svår. Kändes stundtals som att man behövde skrika för att överrösta alla andra som pratade i rummet. Men maten gjorde ändå att det positiva vägde över. Vi började med var sitt ostron (!) till förrätt. Något jag aldrig ätit innan. Idén kom från Therese som tyckte att vi skulle prova något nytt, and so we did. Det var inte så farligt som jag trodde även om smakerna är vad man väntar sig. Till varmrätt åt jag dagens kött (som jag glömt vad det var nu) med rostad potatis och spenat. Det var fantastiskt. Köttet var sådär perfekt rött och bara smälte i munnen. Två tummar upp! Efterrätten var inte dum den heller, även om den kanske inte riktigt fick full pott – parfait på vit choklad och nötter med vanilj och citron.
 
Summa summarum är iallafall en positiv upplevelse och jag kan absolut tänka mig att gå dit igen. Levantine Bistro hittar man Aschebergsbergsgatan 22 i Vasastaden i Göteborg.
 
 

caroline ♡

sv: men tack! ja och bättre ser det ut i verkligheten måste jag säga :D ja visst är dom goa de små liven :)

2014-08-31 @ 19:28:31 • Hemsida: http://carolineanette.blogg.se/
Sara

Så gott och så trevlig :)

2014-08-31 @ 21:58:53 • Hemsida: http://www.baakochmaat.blogg.se
Emma

Åh, vad mysigt. Maten var väldigt snygg måste jag säga, ja ni också :) Jag har bara ätit ostron en gång, men jag tror inte riktigt att jag åt dem som man ska.. Gillade det inte, men måste testa minst en gång till i mitt liv ;) Innan jag dömer ut det helt. haha.

Sv. Nej precis, jag kom också på att man inte ska värma turkisk yoghurt, så då kom jag på den briljanta(?) idén att koka mos/kräm på äpplena, krydda med kanel, vaniljpulver och socker och ha i gelatinet där. Sedan rörde jag ut lika delar äppelkompott med turkisk yoghurt i en bunke och fördelade i glas. Blev rätt mycket äpplen, så jag hade lite på toppen och fick lite till provsmak ;) Sedan in i kylen för att stelna. Ska försöka göra en bättre storlek på äppelkompotten nästa gång, så jag kan lägga ut ett vettigt recept :)

2014-09-01 @ 10:41:41 • Hemsida: http://semmla.shapemeup.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0