Heavy lifting – or not

Så idag gjorde jag mitt sista rena power-pass har jag tänkt. Därför ville jag maxa och se vad dom här veckorna har gjort med styrkan. Tur att det bara handlade om överkroppen, benen är fortfarande trötta. Det blev dock inte som jag hoppats. Det var tungt. Men ett PB och ett max-resultat fick jag iallafall.
 
Dagens pass:
  • Bike 5 minuter
  • Rörlighet för överkropp
  • Pressar – mot max, 40 kilo
  • Bänkpress – mot max, 50 kilo
  • Barbell row – mot max, 50 kilo
  • Teknikträning – kippade pull ups
Så nytt PB i pressar på 40 kilo. Har ökat max med 5 kilo sedan innan jag började med power-programmet. Det känns bra. Failade dock mitt försök på att maxa bänkpressen. Gjordet ett stort hopp från 50 till 56 för att slå mitt förra PB med ett kilo, men det gick inte. I rodden har jag aldrig maxat innan så där ville jag bara ha ett resultat. Kändes bra med 50 där även om jag gissar att tekniken inte riktigt var hundra. Sen ökade jag ju faktisk max repsen på mina kippade pull ups också när jag tänker efter. Där är dock greppet mitt problem. Klarar tre, idag fyra, innan jag bara hänger i fingertopparna och inte orkar med. Nackdelen med mini-händer. Bästa gänget som peppade mig idag iallafall. ♥
 
 

Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Vilket härligt gäng ni ser ut att vara:)

2014-12-04 @ 11:28:58 • Hemsida: http://patriciac.blogg.se
Robex Lundgren

Fin bild

2014-12-05 @ 19:36:08 • Hemsida: http://ghgumman.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0