Kosttillskott

Det finns många åsikter om kosttillskott. Jag tillhör gruppen som äter en banan efter träning istället för att blanda till något pulver. Jag tycker helt enkelt det är läskigt att dricka saker jag inte riktigt vet vad det är, sen tycker jag dessutom inte heller att det är så gott. Kosttillskott jag dock äter är Omega3 och D-vitamin, av den enkla anledning att jag inte får i mig tillräckligt annars. Men annars har jag också en teori om att människor tränat och fått resultat av sin träning hur länge som helst utan kosttillskott, så varför behöver man det nu?
 
Vad är din åsikt om kosttillskott?
 
 

anna

jag är en stark motståndare till kosttillskott och jag vill bestämt hävda att det är bättre med en bra och varierad kost än att trycka i sig massa skit (typ proteinpulver som är '2inne" nu) som man, som du säger, inte riktigt vet vad det är ;)

2014-01-11 @ 13:29:54 • Hemsida: http://byannam.se
fight4fit

Jag är varken för eller emot. Rätt så neutral i frågan. Men tycker också att det är självklart att det är att föredra att få i sig det man behöver via sin kost. Däremot kan jag tycka att det är bra att det finns komplement för de som inte lyckas via kosten. Däremot tror jag att många idag förlitar sig på piller hit och pulver dit för att få ut maximalt av sin träning. Men samtigt så dricker jag PWO och har precis beställt hem BCAA, lite hycklare är man kankse :p

2014-01-11 @ 16:03:51 • Hemsida: http://www.fight4fit.se
Lisa

Jag är lite sammalika som FIGHT4FIT. Det bästa är självklart att få i sig tillräckligt via kosten! Riktig (och då menar jag inget halv- eller helfabrikat) mat är det bästa för kroppen!
Men ibland hinner jag inte få i mig en hel måltid innan träning, eller ibland är det för lång tid till nästa måltid för att kroppen ska klara sig efter ett pass! En proteinshake eller bar tycker jag är rätt bekvämt ibland! Och förutom det så dricker jag aminosyror också! Utan att försöka blunda för problemet så tror jag att risken är störst att få i sig otillåtna grejor är via prestationshöjande produkter!
Men idag finns risken att du får i dig hokuspokus via vanligt kött från köttdisken för att korna är matade med mat som innehåller hokuspokus!
Det är inte rätt hur som helst men vi måste nog börja kontrollera många olika saker för att vi ska vara säker! Men i vissa fall så litar jag inte på dessa myndigheter heller eftersom en del är mutbara ;-)
Hyckleri hycklera! :-P

kramis

Sv: Okej men det är ju mkt bättre! Då slipper man alla biverkningar på stress! Stress är verkligen en energitjuv hos mig! ;-)

2014-01-11 @ 18:45:23 • Hemsida: http://minellii.shapemeup.se
Karin

Jag hade ingen aning om detta! Tack för den informationen! Jag har inte använt tillskott (annat än D-vitamin) och har funderat på att köpa för att kunna göra egna bars att ta när jag inte hunnit/ haft möjlighet att fixa något.
Jag tror jag hoppar över det och får se till att ha lätta saker att ta med om det behövs helt enkelt.

2014-01-11 @ 21:09:39 • Hemsida: http://karinsnyaliv.blogg.se
Sara Ekman

Jag äter inga kosttillskott, har aldrig tänkt på det :)

2014-01-11 @ 21:11:37 • Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/
Eleonor

Jag svarade på samma fråga i overenskommelsen.blogg.se när hon frågade om detta, PWO och dylikt annat prestationshöjande eller sådant som ska öka fettförbränningen är jag "rädd" för, eller försiktig. Det skulle aldrig falla mig in att köpa sådana produkter, men det händer att jag bakar muffins/snacks med proteinpulver för att boosta innehållet av just protein. Vissa dagar kan jag också tycka det är svårt att få i mig tillräckliga mängder, men det beror väl kanske lite på att jag inte har keso, kvarg, eller annat hemma och inte är sugen på kött. Då tycker jag att proteinpulver, whey/vassle/mjölkprotein är ett bra tillskott, precis som omega-3-tillskott eller vitamintillskott kan vara.

Men prestationshöjande ska man nog akta sig för, då de kan innehålla olagliga substanser precis som de säger i klippet.

2014-01-11 @ 21:13:33 • Hemsida: http://thecrowandthebutterfly.blogg.se
Johanna - A dream as a model ♥

Jag har börjat vara tvungen av läkare att ta kosttillskott, men jag tycker det är bra och så :)

2014-01-11 @ 23:32:53 • Hemsida: http://jonza.blogg.se
linah

jag dricker gainer för att gå upp ^^

2014-01-12 @ 06:11:00 • Hemsida: http://linaheve.forme.se
Danielle

Håller med dig helt! Dessutom har jag aldrig märkt någon skillnad de perioder jag druckit extra protein så nu har jag dumpat pulvret för gott! Känns rätt skönt :) D3, magnesium och Omega-3 är det enda jag tar!

2014-01-15 @ 12:23:30 • Hemsida: http://daniellesblogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0