Crossfit Göta #147

Igår var det ett alldeles för olämpligt pass för mig och min något sargade kropp, så jag struntade helt enkelt i det och låg på en klippa vid havet istället. Idag spratt det dock i benen igen och lunchpasset passade ypperligt. Front squat har bytts mot back squat i programmeringen och nu siktar vi mot hundra! #mottyngrevikter
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Rodd + bear walk, wall squats, ödelkrypning och quat to stand
  • Styrka: Back squat 5×5 reps på 65% av max
  • WOD: 3 varv med:
    • 20 sidoplanka lyft (25 sit ups)
    • 30 meter bear walk
    • 15 meter utfallsgång med viktplatta over head 10 kilo
Okej så den här så kallade träningsvärken jag känt i magen har fortfarande inte släppt, en och en halv vecka senare. Så Coach Chrille jobbar med teorin att jag fått någon typ av överansträning och gett mig träna-magen-förbjud. Riktigt tråkigt. Därför fick jag byta ut sit upsen under work outen till något annat mesigt. Det var iofs lite skönt att köra ett lätt, icke flåsigt pass idag. Bra kontrast till måndagens helvete.
 
 

bookofems.blogg.se

ibland behöver man verkligen lyssna på kroppen :)

2014-07-31 @ 10:11:19 • Hemsida: http://bookofems.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0