Dagens

Frågan är om det inte är världshistorens varmaste dag i Göteborg idag. Jag lämnade jobbet tidigt och däckade totalt när jag kom hem. Det var för varmt för att röra sig (nej, jag pallar inte värme). Tänkte använda värmen som ursäkt att inte träna idag. Headcoachs B programmering var det som väntade och jag var inte alls sugen. Men när klockan var halv sex hade jag hunnit vila, äta och se på dagens serier, funderade jag på vad jag pysslade med. Så jag slängde på mig träningskläderna och gick till Göta iallafall. Kompromissade med mig själv och besätmde mig för att köra o-lyften med skippa den tunga styrkan. Men fy farao vad varmt det var. Svetten sprutade innan jag ens var klar med uppvärmningen. När allt var klart låg jag i en blöt pöl på golvet.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Foamroller, stretch och snatch squat teknik
  • Teknik: 10 minuter on the minute, 1 hang power snatch + 2 over head squat
  • Goats: 7 minuter on the minute, 5–3 strikta pull ups + 5 strikta push ups/10 push ups på knä
  • Tilläggsträning, rehab 3 varv med:
    • 15 good morning med kettle bell
    • 15 liggande benlyft med vänster ben

    • Stretch
Det var galet tungt idag. Fick inte alls till mina snatchar som egentligen skulle varit squat snatchar, benen ville bara inte ner i squaten. Pull upsen var också galet tunga. Att köra med lila gummiband var extremt jobbigt. Började med 5, men fick dra ner till 3 för att klara dom helt strikta. Armhävningarna fick jag också variera mellan 5 strika och 10 på knäna. Nej inget energifullt pass direkt. Men ändå stolt att jag övertalade mig tillbaka till att gå till gymmet iallafall.
 
 

Christina

Det var bra jobbat att orka träna i värmen.

2014-07-09 @ 20:43:55 • Hemsida: http://jinxedchrissie.blogspot.com
Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Starkt av dig att du tog dig iväg till träningen trots allt:)

2014-07-09 @ 23:39:39 • Hemsida: http://sessie.se
Linda

Nej det är verkligen inte lätt att träna i värmen. Men jag tänker att man borde vänja sig snart.

2014-07-10 @ 17:53:43 • Hemsida: http://ninnizzen.blogspot.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0