Dagens

Att vakna till regnet på en söndag är en ganska mysig känsla. På med träningskläderna och promenera lugnt till gymmet är inte fel det heller. Headcoach A-programmering vad det som skulle göras idag. Men oj vilket seg kropp jag hade idag. Allt var tungt. Ingen positivt känsla, men det var bara att gör det som skulle göras.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Bike, foam roller och stretch
  • Teknik: 10 minuter on the minute, 3 power cleans 40 kilo
  • Styrka: Back squat 5×5 reps, 40, 50, 60, 65 och 70 kilo
  • Rehab: 3 varv med:
    • 15 good mornings med kettle bell
    • 15 liggande benlyft med vänster ben
    • 15 rygglyft
    • 15 utfall med gummiband för att dra ut knät
Som sagt, galet tungt redan på uppvärmningen. Det händer inte så ofta, men jag var inte alls sugen på att lyfta tungt idag. Ändå blev det hyfsat tungt på cleansen, men bara tre reps. På styrkan gjorde jag tvärt om och ökade antal reps men minskade vikten. I våran värld är fem reps per set mycket. Det var ett effektivt pass och lite snabbt in, göra det man ska, och snabbt hem igen. Även det ganska ovanligt eftersom jag vanligtvis hänger så länge jag kan på gymmet. Nej, trött och lite sliten kände jag mig idag. Hoppas det vänder imorgon, annars får jag slänga in en extra vilodag nästa vecka tror jag.
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0