Crossfit Göta #84

Lördagspassen är ren njutning. Oftast också jobbiga som tusan, men som headcoach konstaterade idag så hade man inte hållt på med Crossfit om man inte gillade den där smärtan lite. I vanliga fall brukar vi köra team-pass på lördagar, men i fem veckor nu kommer passen vara lite annorlunda. Vi är nämligen mitt uppe i något som heter Crossfit Open, kvalet till världens största Crossfit tävling, och som namnet säger, är det öppet för alla att vara med. På Göta har det gjorts till en grej att vi kör Open-work outen alla pass på helgerna, varje torsdag släpps veckans work out. Så idag var det alltså Crossfit Open 14.1.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Foam roller, stretch, jogging-följa-john
  • Teknik: Snatch och Double unders
  • WOD: Open 14.1 – 10 minuter AMRAP
    • 30 double unders
    • 15 ground to over head 25 kilo
Så istället för att köra två och två samtidigt så är vi fortfarande i team, bara att en kör och den andra dömer, alltså ser till att alla reps görs korrekt. Det gör att man kommer in i den där tävlingsandan lite extra och verkligen går all in. Jag var orolig för dom där double underserna (dubbel hopprep) eftersom jag inte klarat några alls typ, på senaste. Men när jag väl fokuserade så funkade det tack och lov. Det var GTOH var jobbiga eftersom pulsen är på max samtidigt som underarmarna dödade. Men jag är faktiskt ganska nöjd. Tog mig igenom tre varv på 135 reps. Trodde ju att jag knappt skulle ta mig igenom första varvet.
 
 

Linda

Bra jobbat. Jag körde den också igår :)

2014-03-02 @ 20:52:39 • Hemsida: http://ninnizzen.blogspot.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0