Crossfit Göta #111

Ledig dag mitt i veckan, ganska lyxigt när jag bara jobbade drygt en halv dag mellan semester och Valborg. Det betydde iallafall träning. Såklart. Klockan 12 är en väldigt behaglig tid, då får man både tid för sovmorgon och ordentlig frukost. Tummen upp.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Två och två, utfall åt sidorna, framåt och bakåt med ett gummiband runt midjan, kompisen håller emot – ett varv. Sen samma sak fast springa åt alla håll – 2 varv. Dessutom:
    21, 15, 9 reps av
    • Wall balls
    • Double unders
  • Styrka: Barbell rows 4×8 reps
  • WOD: 3 varv med:
    • 1 minut Assaule bike
    • 1 minut planka
    • 1 minut double unders
  • Afterbash: 6 minuter AMRAP
    • 8 skulderblads armhävningar
    • 8 wall slides
    • 8 kubanska pressar
Riktigt kul gäng på passet idag, sånt gör allt lite roligare. Passet i sig var väl sådär. Jag hoppase double unders på uppvärmningen, för första gången på typ två månader. Det var nog sådär bra för mina benhinnor, värkte lite efteråt så jag körde bara vanliga singel hopp under passet sen, vilket inte gjorde ont iallafall. Annars var det mest ett sånt där psykiskt pass där man ska pressa sig själv så gått det går, utan hjälp av att man måste göra ett visst antal reps eller bli klar så fort som möjligt. Tilläggsträningen sen, jäklar vad det kändes – trots typ ingen vikt förutom i pressarna och då jobbade jag med 1,5 or. Crazy och säkert träningsvärk som väntar imorgon.

GoForFit

Skönt med sovmorgon! Grymt kämpat!

sv: Absolut! Detsamma! :)

2014-05-02 @ 10:50:43 • Hemsida: http://goforfit.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0