Crossfit Göta #115

Idag var det ganska tufft att ta sig upp ur sängen. Och snacka om att jag blev opepp när jag kom till gymmet och såg tidiga morgonpasset köra en riktigt helvetes-WOD. Men bästa gänget och grymmaste coachen fixade rätt känsla ganska fort. Trots att jag var död direkt efteråt så var det den där lyckliga känslan som tog över kroppen sen.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: 3 varv med:
    • 5 med ball clean wall balls
    • Bear walk
    • 5 wall squats
    • In step
  • Styrka: Squat clean & split jerk i 15 minuter 2 reps every minute
  • WOD: 3 varv for time:
    • 5 hand stand push ups
    • 10 med ball clean 6 kilo
    • 15 kettle bell svingar 16 kilo
    • 20 wall balls 6 kilo
  • Afterbash:
    • 20 sekunder rotation med ball slam i väggen, höger sida
    • 20 sekunder planka
    • 20 sekunder rotation med ball slam i väggen, vänster sida
    • 20 sekunder planka
    • 20 sekunder V-ups med boll
    • 20 sekunder planka
    • 20 sekunder russian twists
    • 20 sekunder planka
  • Tilläggsträning:
    • 4 minuter rodd
    • 400 meter löpning
    • 4 minuter rodd
    • 400 meter löpning
Blev ett långt pass idag och jag lämnade inte gymmet på tre timmar. Love that place. Iallafall. Styrkan gick riktigt bra, börjar känna att tekniken sitter lite bättre för varje gång. PB-vecka nästa vecka, synd att jag är i Köpenhamn då och inte kan ge mig på att maxa då. Får spara det till annat tillfälle. Själva work outen var kul, men sådär många wall balls asså. It is killing me. Det andra funkade hur bra som helst, men denna helvetesövning tog en evighet. Blev iallafall klar innan tio minuter på tiden 9:50 och är ganska nöjd med det ändå. När det gällde tilläggsträningen så hade jag inte tillgång till cykeln idag, så jag fick hitta på något annat för att få till den här intervallträningen som Headcoach vill åt. Förvånande nog gick det bra att springa. Det gör mig glad.
 
 

VERONICA - modeblogg

Gud så grymt, riktigt grymt tjejen! :) Åh vad härligt, vilken kämpe du är! Ha en fortsatt fin kväll tjejen, kraaamar!

2014-05-09 @ 20:48:41 • Hemsida: http://vveronicas.com
anna

älskar känslan på ett morgonpass när det går från typ jobbig opeppkänsla till fantastisk feel-good känsla! finns ingen bättre start på dagen :)

2014-05-10 @ 07:38:05 • Hemsida: http://byannam.se
snie.blogg.se

3 timmar! fyfan va bra du är!

Svar: Haha jag tränade inte riktigt hela tiden. haha. Men tack! ;)
Sofia

2014-05-10 @ 09:41:16 • Hemsida: http://snie.blogg.se/
Amanda [SPONTAN]

Bra jobbat! :)

2014-05-10 @ 11:00:00 • Hemsida: http://spontan.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0