Crossfit Göta #120

Äntligen är dom där köttarpassen tillbaka på lördagarna. Det är sällan någon styrka på dessa passen eftersom workouten brukar vara minst 30 minuter. Som igår. AMRAP 30 minuter. Så jäkla jobbigt. Men jag är riktigt nöjd över hur det gick ändå. Och tillsammans med min teamie kunde jag pusha mig riktigt bra vilket ledde till att jag satte ett PB i Thrusters – 60 gånger.
 
Gårdagens pass:
  • Uppvärmning: Rodd, linjedrillar, stretch
  • Teknik: Rörelsemoment i olympiska lyft
  • WOD: Team – dela på repsen, 30 minuter AMRAP (as many rounds as possible):
    • 30 kettle bell svingar
    • 30 thrusters 30 kilo
    • 400 meter löpning (jag rodde som vanligt)
    • 30 pull ups
    • 30 wall balls 6 kilo
  • Tilläggsträning: Rehab för benhinnan
Eftersom vi körde team och delade på stången så blev det helt enkelt att jag körde på RX och 30 kilo på thrustersarna. I vanliga fall brukar jag köra på 25 kilo, en vikt som känns bekväm liksom. Detta var inte bekvämt, men jag klarade det och är sjukt nöjd med det. Emma pushade mig så jäkla bra och jag tycker vi gjorde det himla bra med 3 varv + 60 reps och 400 meter. Sjukt roligt var det iallafall.
 
 

Henrietta

Riktigt fina bilder! Gud så starka ni är :D

2014-05-25 @ 16:45:38 • Hemsida: http://ettass.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0