Crossfit Göta #121

Måndag morgon. Min födelsedag började tidigt och efter bara fem timmars sömn. Var egentligen inte så trött när jag gick upp, det är värre nu. Hade svårt att hålla ögonen öppna sista timmarna på jobbet. Men det var så värt det. Asså gänget på morgonpassen är ju så fantastiskt och när dom avslutade passet med att köra mina födelsedagsburpees tillsammans med mig, samtidigt som dom sjöng ja må hon leva blev jag nästan lite tårögd. haha.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Rodd och 5 minuter AMRAP med:
    • 10 skulderblads armhävningar
    • instep
    • inch worm
    • 2 wall walks
  • Teknik: L-sit i omvänd tabata 10 sekunder on 20 sekunder off
  • Styrka: Every minute on the minute i 15 minuter 1 squat clean + 1 hang squat clean
  • WOD: 3 varv av
    • 300 meter rodd (400 meter löpning egentligen)
    • 10 power cleans 30 kilo
    • 15 pull ups
  • Afterbash: mina 26 födelsedags burpees
  • Tilläggsträning:
    • 3 minuter rodd
    • 3 minuter assault bike
    • 3 minuter stakmaskin
    • 3 minuter rodd
    • 3 minuter assault bike
    • 3 minuter stakmaskin

    • Rehab för benhinnan
Det här med att köra pass som nästan är två timmar börjar bli vardagsmat, och jag gillar det på något sätt. Jag tar verkligen ut varenda liten energicell jag har i kroppen och känner mig riktigt nöjd när jag är klar. Något som jag inte känner mig lika nöjd med idag är dock att jag fick lite ont i min dumma västeraxel på cleansen när jag drog upp vikterna. Var tvungen att ta av igen för att inte förvärra det, även om det går emot varenda lite instinkt jag har i kroppen. Tror att det var klokt dock. Kunde köra work outen sen helt utan smärta så det var bra. Det jag kämpa med idag var dock greppet. Eftersom jag rodde istället för att springa (gah vad jag är trött på roddmaksinen) så var alla övningar dragövningar. Det dödade helt enkelt greppet. Pull upsen var ett helvete. Men jag tog igenom det utan att vara varken överdirvet nöjd eller besviken.
 
26 burpees, åtta Götaiter och ett par crazy byxor
 

Henrietta

Åh så kul! :D

2014-05-26 @ 21:25:47 • Hemsida: http://ettass.blogg.se
Sara Ekman

Grattis! :)

2014-05-26 @ 22:51:39 • Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/
amanda

dukig!

2014-05-27 @ 07:55:29 • Hemsida: http://liindstrand.blogg.se
snie.blogg.se

göööttt!!! längtar tills förkylningen släppt - då jäklari!! blir inte mer sugen när jag ser detta ;)

2014-05-27 @ 08:37:27 • Hemsida: http://snie.blogg.se/
Ida Lindborg ♡

SV: Tack snälla för din omtanke, betyder jättemycket <3 kram ♡

2014-05-27 @ 18:23:20 • Hemsida: http://youknowiidaa.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0