Feeling strong

Okej, så efter två dagar av total orkeslöshet och kvällar i sängen, så tog jag mig själv i kragen och gick till gymmet. Hade egentligen ont i huvudet och suget fanns verkligen inte. Men jag hade bokat pass och det var bara favoritpersoner som skulle träna, så det var en god anledning om någon att ta sig dit. Och det visade sig att vila musklerna några dagar, var en bra grej. Jag kände mig stark. Och hoppade dessutom mina första double unders post sugery. Woop.
 
Dagens pass:
  • Wall walks:
    • statiskt hand stand
    • statiskt handstand med viktförflyttning mellan händerna
    • statiskt hand stand med axel-toutch
  • Bänkpress – 3×5, 37 kilo
  • Barbell row – 3×5, 30 kilo
  • Push up-programmering:
    • 5×8, på tå med en ab-mat
  • Teknikträning – Kippade pull ups
Wall walksen kändes lätta. Vilket aldrig händer. Och att nudda axlarna med en hand i taget gick bra. Grymt skön känsla att känna sig stark. Har börjat om på power-programmeringen nu också, så nu ska jag öka lite varje pass. Men kommer nog inte köra så länge till, eftersom jag fått okej att börja köra vanliga pass. Så snart tänker jag maxa bänkpress, rodd och pressar. Ska bli sjukt spännande att se hur mycket starkare jag har blivit. Woop! 

Att hopprep nu dessutom är en del av min rehab är sjukt kul. Efter att inte ha hoppat double unders på väldigt många månader så vet man inte vad man har att vänta sig. Men oväntat nog fanns som där. Tekniken var långt i från bra, men två varv på varje hopp lyckades jag med iallafall. Från här blir det helt enkelt teknikträning och rehab i ett.
 
 
 

Ett filmklipp publicerat av Sofia (@sofham)Nov 11, 2014 at 10:02 PST

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0