Onsdags-måndag

Känns ju som måndag idag. Deppigt värre. Skönare känsla när man inser att det faktiskt är onsdag. Men måndag eller onsdag, idag blev det iallafall veckans första pass. Kände mig dock lite stressad när jag insåg att jag har så mycket jag måste göra och så mycket jag dessutom vill göra. Styrkan fortsätter, dessutom ska jag lägga till mer kondition samtidigt som svårighetsgraden på rehaben trappas upp.
 
Dagens pass:
  • 20 minuter rodd
  • Bänkpress – 3×5 reps, 42 kilo
  • Barbell row – 3×5 reps, 35 kilo
  • Push up-programmering:
    • 5×12 reps på knä
  • Rehab:
    • Löpteknik – explosiva indianhopp med 3 sekunder stopp på tå
    • Draken (länk), med tåhävning
När jag radar upp det såhär ser det inte så mycket ut. Ändå tränade jag i princip utan uppehåll i en och en halv timme. Det tar liksom sin tid. Frustrationen ligger dock i rehaben nu. Den här draken-övningen. Som gammal konståkare vill jag gärna vrida upp höften för att få benet så högt upp som möjligt. Det ska jag inte nu. Höften måste vara rak och knät utåt. Det är svårt. Det är också tydligt nu att det är det högra benet, alltså inte det jag opererat, som jag är svag i och där balansen är betydligt sämre. Troligtvis anledningen till min snedbelastning där vänsterbenet fått ta stryk. Men nu ska detta rättas till. Antar att frustrationen försvinner i takt med att det blir lättare.
 
 

Danielle

Men lägg av, jag har också tränat konståkning större delen av min barndom. Haha!

Svar: Haha se där! Vi har många saker gemensamt. ;)
Sofia

2014-11-12 @ 22:36:28 • Hemsida: http://elleforte.se
Isabelle Olsson

Du är så himla duktig som kämpar på!! :-D

Kram!

2014-11-13 @ 09:35:48 • Hemsida: http://isabellesdrommar.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0