Sunday funday

Bestämde mig för att prova om jag kunde köra yogan igår. Det kunde jag. Typ. Var några övningar som blev lite påfrestande, men det var vara att lägga sig i barnets position en stund och allt var bättre. Yogan blev dock väldigt spännande då nyckeln till lokalen vi brukar vara i, var borta. Så det blev lite improvisering när vi tog bort möblerna i köket och körde där som som packade sillar. Mysigt och varmt.
 
Efter yogan hade jag bestämt mig för att köra en riktig metcon. En tjej. Cindy, då det typ är enda tjejen jag fått okej att köra. Ville testa att köra på RX, men inte överdriva. Så halverade tiden (är egentligen en 20 minuter AMRAP), tio minuter på maxpuls. Oj vad länge sen. Varje gång säger jag att jag aldrig ska ha uppehåll från träningen. Den här gången menar jag det. Uppförsbacken är så jäkla lång. Var helt slut efter mitt pass. Hängde på Göta från kvart i tio till kvart i tre. Oops. Hade nog varit där ännu längre om jag inte fick skjutts hem. haha. Trött tjej.
 
Gårdagens pass:
  • 60 minuters yoga
  • Bike 5 minuter
  • Rörlighet och uppvärmning för pull ups och push ups
  • Halv Cindy – 10 minuter AMRAP:
    • 5 pull ups
    • 10 push ups
    • 15 air squats
  • Burpees challenge – 25 burpees
  • 100 air squats
  • Stretch
Well, ni ser ju. Trött tjej. MEN. Nöjd tjej. Jag pallade inte köra RX, hade en ab-mat unde bröstet på armhävningarna vilket betyder att jag inte riktigt går hela vägen ner. Men pull upsen körde jag utan gummiband. För första gången ever. Så. Jäkla. Gött. Vilket betyder att jag kanske lyckats utvecklats dessa veckor trots att jag »inte tränat«. 6 varv plus 9 reps blev det iallafall. Men armhävningarna är fortfarande jobbigast. Air squatsen är vila. Sara älskar ju dom där squatsen och tyckte inte vi gjorde tillräckligt många under Cindy, så hon ville pusha mjöklsyran med ytterligare hundra. Suck och stön. Men äntligen sjukt tillfredsställd efter ett träningspass. Som jag väntat.
 
Denna dag var det dessutom någon typ av julmarknad runt hörnet så ett par food trucks hade tagit sig dit. Så det blev dagens lunch med gänget som inte orkade gå hem. Well, fem timmar på Göta en söndag. Bättre blir det knappt.
 
 

Pauline

härligt!

2014-11-24 @ 19:57:44 • Hemsida: http://lillafrokenhurtig.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0