Crossfit Open 15.1 (#198)

Så var det dags för »my first time«. För första gången köra Crossfit Open. Och det är häftigt. Jag är väldigt glad att dom har infört en skalad variant så att man kan vara med och tävla med sina egna förutsättningar. Det var dessutom en väldigt bra och rolig work out att börja med. Varje work out släpps varje torsdagsnatt och resultatet ska vara registrerat senaste natten till tisdag. Så jag har ju såklart hunnit ladda och fundera på taktik hela dagen igår. Och jäklar vad grymt det var att äntligen få köra på riktigt.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning – Strech och rörlighet för axlar, baksida lår och ljumskar + test av TTB, marklyft, snatch och clean and jerk
  • Metcon #1 – Crossfit Open 15.1, 9 minuter AMRAP av:
    • 15 knees over hips
    • 10 marklyft (25 kilo)
    • 5 snatch (25 kilo)
  • Metcon #2 – Crossfit Open 15.1b, utan paus i mellan, 6 minuter att nå 1 rep max:
    • Clean & Jerk
  • Återhämtning – 20 minuter bike
Det här en en work out som bara handlar om flås och underarmar. Jag tycker att det här programmet jag kört för underarmarna har hjälpt (måste ta upp det igen *note to self*), dessutom så har jag varit osäker på hur kroppen verkligen mår efter den här konstiga veckan med feber. Även om det kändes bra i torsdags så vet man aldrig. Jag höll mig till planen att göra femmor på knees over hips för att spara greppet och det var tur. Men jag kunde inte riktigt hålla tempot jag ville. Fast resultatet blev ändå det jag hade önskat. 6 varv och sen pressade jag ut 5 reps till. Hade nog kunnat få några till, men jag är ändå nöjd. Varje gång jag inte dör totalt så är jag nöjd, så är det bara. Sen hade jag en dröm, en dröm att sätta PB på min Clean and Jerk. Men det är sjukt tufft att gå direkt från nio minuter maxpuls, till att lyfta det tyngsta man någonsin gjort. Jag hade en väldigt tydlig plan på vilka vilkter jag ville ta. Hade tänk 3 säkra lyft plus ett till på PB vikt. Hade lagt vikterna i ordning så det var bara att ladda på och inte slösa tid på att räkna. 45 och 55 var ganska lätt. Power cleande dock. Det hade varit bättre om jag squat cleanat från början eftersom jag behöver göra det för att cleana tyngre. Hjärnan behöver liksom ställa om, så jag failade första försöket på 60 och även om jag klarade andra så var det inte snyggt. Sista lyftet med 30 sekunder kvar gick bara på vilja. Jag ville bara få upp den där stången! 62 kilo och PB. Jag är mer än nöjd! Grym start på denna resan. Woop!
 
 

Ida - Hon som föddes med LKG

~Visst glömmer du inte att delta i tävlingen jag har på min blogg tillsammans med Cocoo.se? :) ~

2015-02-28 @ 16:26:14 • Hemsida: http://boardin.se
Sara Ekman

kul :)

2015-02-28 @ 17:59:08 • Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/
snie.blogg.se

HÄRLIGT!!
Haha nej, vädret är inte så fint som där.. idag öser det ner, känner oss inte så pepp på ut o gå. Men bara pälsa på sig ;)

2015-03-01 @ 12:11:48 • Hemsida: http://snie.blogg.se/
sara

Hoppas att du har en bra dag! :)

2015-03-01 @ 16:38:39 • Hemsida: http://nouw.com/saarah
Karin FitnessochHälsa

Vad härligt att du var frisk och kunde köra! Och grattis till att det gick så bra!

2015-03-01 @ 21:42:20 • Hemsida: http://fitnessochhalsa.se
malin

Men åh vad roligt med pb för dig! =)

2015-03-02 @ 06:08:51 • Hemsida: http://majzans.vimedbarn.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0