Helen (#203)

Efter en vecka med alldeles för många timmar på jobbet, var det först idag jag kunde träna igen. Men jag var inte alls sugen egentligen. Jag var trött. Och livrädd. För jag visste ju vad som väntade. Årets första pass med löpning. Jag brottades med mig själv som vanligt. Jag vill komma igång med löpningen, men jag hatar att springa och är rädd för att det ska göra ont igen. På köpet har skräpet i luften sugit luften ur mig, det är tungt att andas. Men bästa Headcoach lät mig vara med på ett pass jag egentligen inte bokat mig på, så fick köra med mina fina vänner. Tur det, annars hade jag nog inte tagit mig igenom dagen.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning – Följa John, med ball clean, deck squat
  • Gymnastik – Strikta toes to bar-progressioner
  • Styrka – Touch and go power cleans on the minute 2×5 reps, 2×4 reps, 2×3 reps, 2×2 reps
  • Metcon – »Helen«, 3 varv av:
    • 400 meter löpning
    • 21 kettlebel svingar (16 kilo)
    • 12 pull ups
  • Återhämtning – 15 minuter bike
Jag tog det ganska lugnt på styrkan. Har ju inte hållt i en stång på typ två veckor. Körde sista tvåan på 45 kilo. Kändes ganska lagom. Och sen small det. Hade hög puls innan jag ens börjat springa. Det kändes jobbigt. Fick ro om jag ville, men känner ju att jag måste börja springa någon gång. Så jag började springa med inställningen att ta ett varv i taget. Hade heller inte tänkt köra 16 på kettelbellen för att spara flås och underarmar, men så blev det så ändå till slut. Så helt plötsligt stod jag där redo att köra på RX. Första varvet gick bra. Delade upp mina pull ups i treor. Det har nog aldrig hänt innan. Andra varvet var värre. När jag var klar med det, var dom flesta klara med sitt tredje. Funderade på att lägga av där. Men kände att om jag tagit mig förbi två av tre så var det ganska lite kvar, så det var bara att köra. Men pepp av heeeela boxen. Jag gjorde det. Men det var fördjävligt. Fast ändå underbart. Men så jobbigt. När jag var klar bröt jag ihop. Spänningen och utmattningen. Jag började gråta. Fast hellre det än att jag spydde, vilket kändes som det andra alternativet. 16 minuter och 45 sekunder. Man borde göra den på halva tiden. Men jag är stolt över mig själv. Första gången jag gjorde en klassisk tjej på RX. Men framförallt första gången på ett år som jag sprang under en metcon.
 
 

Piff (Sara)

Grymt stolt över dig! Fan va grym du är! Nu kan det bara bli bättre och bättre med löpningen, men ta det såhär lugnt i början så vänjer sig kroppen ska du se. Nu kör vi! ❤️

Svar: <3
Sofia

2015-03-20 @ 07:47:31
Sara Ekman

Strongt jobbat av dig!

2015-03-20 @ 08:52:25 • Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/
snie.blogg.se

Heja dig!

2015-03-21 @ 08:56:23 • Hemsida: http://snie.blogg.se/
linah

ha en bra helg!

2015-03-21 @ 20:00:52 • Hemsida: http://nouw.com/linahs
Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Du kämpar på så bra och jag är så imponerad:)

2015-03-24 @ 23:08:54 • Hemsida: http://patriciac.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0