I got served (#199)

Veckans första riktiga pass. Hade noll energi. Befann mig i boxen en timme innan passet började och gjorde absolut ingenting. Sen började uppvärmningen, det var bara ren och skär pina. Hatar uppvämningarna, men idag var det värre än vanligt. Burpeesarna var jobbiga redan här, såg inte direkt fram emot att göra ytterligare 72 styck under passet sen.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning – Jumping jacks, mountain climbers, burpees, bear crawl
  • Gymnastik – Pull ups, 5×1 reps 10 sekunder ner
  • Styrka – Strikta pressar – 4×5 reps (25 kilo, 28 kilo, 30 kilo, 32 kilo)
  • Metcon – 3 varv for time:
    • 6 kettle bell snatch, höger hand (12 kilo)
    • 20 meter kettle bell over head carry (12 kilo)
    • 12 burpees
    • 6 kettle bell snatch, vänster hand
    • 20 meter kettle bell over head carry (12 kilo)
    • 12 burpees
  • Återhämtning – 20 minuter bike
  • Axelprehab
Pull upsen har tydligen fått sig en egen programmering nu. Excentriska pull ups är en del av stegen. För mig var dom väldigt lätta igår, det kändes skönt. Pressarna gick okej. Men det var trötta axlar på den här tjejen. Metconen sen. Den var slitsam. Jag kände mig helt lost och tappade räkningen på varven, det händer mig aldrig. Men egentligen spelar det ingen roll för det enda vi gjorde var burpees. Usch och fy.
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0