Work on those goats

Svagheter – Goats. Det är riktigt tråkigt att träna på det man är dålig på. Men utan att träna på det man är dålig på så blir man ju aldrig bättre. Under Open, som pågår i fem veckor, har jag en tydlig plan där jag bara ska köra två pass utöver Open varje vecka. Dom andra dagarna ska jag jobba på mina svagheter. Men det är ibland svårt att välja, då det finns mycket jag vill förbättra. 
 
Men jag har bestämt mig för att börja med att stärka mage och rygg, förbättra mina armhävningar och dips och jobba på greppet. Kanske slänger in lite hand stand också, för att det är roligt. 
 
Så medans dom flesta gjorde ett andra försök på Open 15.1 och 15.1b idag, jobbade jag på mina svagheter och försökte känna mig lugn med beslutet att inte göra den igen.
 
Dagens pass:
  • 45 minuter rodd
  • Prehab axlar med gummiband
  • Superset 3×10 reps:
    • GHD sit ups
    • GHD rygglyft
  • Armhävningar 5×8 reps, RX på tå
  • Dips 3×10 reps, på paralett med raka ben
  • Sit ups 1×50
Armhävningarna gick väldigt bra. Trodde aldrig jag skulle ta mig igenom alla seten på tå. Men det gick, grymt skönt. Målet är fem set med tolv reps. Magen är uppenbarligen en svaghet för mig, så nu är det bara att kämpa mot träningsvärken och bli starkare. Ganska tråkigt, men oj så nyttigt. Gött att hänga i boxen som alltid dock, vare sig man maxar en workout eller sliter med goats.
 
 

Felicia Karlström

Låter som ett tufft pass! Heja heja! :)

2015-03-03 @ 20:55:20 • Hemsida: http://storasysteralskarmode.blogg.se/
bookofems.blogg.se

sv: ja ett riktigt kök är också precis det jag vill ha :D hehe

2015-03-04 @ 07:06:00 • Hemsida: http://bookofems.blogg.se/
snie.blogg.se

Som jag brukar säga - du är grym =)

Svar: Tss. Du är snäll! :)
Sofia

2015-03-04 @ 09:26:22 • Hemsida: http://snie.blogg.se/
Sara Ekman

Så sant, man måste träna på sina svagheter för att bli bättre :)

2015-03-04 @ 10:27:10 • Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0