Litet bakslag

Idag var jag på veckans andra BodyPump-pass. Jag var riktigt taggad efter att ha haft alldeles för mycket att göra på jobbet och alldeles för knäppa tyskar att ha att göra med. Dessutom har jag suttit allt för mycket med html och hemsidor på sistonde vilket gör mig knäpp efter ett tag. Så att jag kom iväg till gymmet innan fem och hann med ett Body Pump-pass gjorde mig lycklig. Att få sjunga med och glömma av hur jobbig biceps-låten är eller att pressa ut max i axlarna är en grym känsla.

Jag blev dock mindre glad när min rygg strejkade totalt redan i andra låten. Den låste sig och krampade något hemskt. Jag hatar att inte följfölja det jag tar mig för, men jag fick avbryta både benböj- och rygglåten. Det gjorde för ont. Nu får jag faktiskt inte allt för mycket panik eftersom jag tror att jag vet vad det beror på.

Jag åkte konståkning under hela min uppväxt och tränade upp till tio timmar i veckan på slutet. När jag slutade fick jag problem med mina benhinnor. Efter nästan ett års utredning kom dom fram till att mitt bäcken är snett (vilket har gjort att jag felbelastat länge och därav fått kronisk benhinneinflamation). Så jag har helt enkelt haft problem med min rygg länge. Dock så var det länge sen jag hade ont och därav har jag inte vart på någon behandling. Otroligt dumt att det ska krävas att man får ont för att man ska ta hand om sig själv.

Hur som helst så har jag nu bokat en tid hos en sjukgymnast på måndag och tänker ta tag i detta med en gång. Dock tänker jag inte låta ryggen hindra mig från träning i helgen. Så länge jag inte har ont när jag gör nåt tvekar jag på att det kan bli värre.

Jag håller hoppet uppe.



Karin

Ja självklart. Men kan inte betala en årssumma på 7000 spänn innan vi vet vilket område vi ska bo i:D

2011-11-04 @ 03:28:50 • Hemsida: http://endorfinkickar.blogg.se/
Anonym

sv: ja dom är fina:)

2011-11-04 @ 08:29:12 • Hemsida: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Anonym

usch då hoppas de hjälper med sjukgymnastik!



röntgades för jag har haft stickningar i ena halvan av ansiktet till o från i snart 1/2 år o de vet inte vad det är.



ha en härlig fredag med dig!

2011-11-04 @ 08:30:50 • Hemsida: http://fabulousprincess.blogg.se/
Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Hoppas det går över!

2011-11-04 @ 09:16:41 • Hemsida: http://hannafialotta.blogg.se/
JD - Masa på

å vad tråkigt! hoppas det kommer lösa sig!!!

2011-11-04 @ 10:58:21 • Hemsida: http://josdil.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0