Tävling – TENS

I samarbete med blogg.se och TENS tävlar jag nu ut en Omron E2 Elite, en apparat för muskelmassage och smärtlindring.
 
E2 Elite är smärtlindring med bara ett knapptryck. Med enkla förvalda program kan du ställa in vilken del av kroppen du vill behandla. Få bort smärtan precis där du har ont utan biverkningar och samtidigt skynda på behandlingen med hjälp av E2 Elite. E2 Elite här även en tio gradig skala som hjälper dig att ställa in precis den kraft du vill ha.
 
 
För att hålla motivationen till träning uppe försöker jag tänka på dom positiva effekterna träningen ger. Endorfinkicken som kan förvandla den sämsta dagen till den bästa, resultaten som gör att du kan lyfta tuyngre och springa snabbare än du någonsin gjort tidigare. Och framförallt så försöker jag tänka på vart jag vill komma med min träning och på hur långt jag har kommit.
 
För att vara med och tävla om en TENS skulle jag vilja höra hur du håller motivationen uppe, vad gör du gör att ta dig till gymmet eller ut i skogen dom där dagarna när allt du vill egentligen är att ligga i soffan framför en film? Motivera även varför du skulle vilja vinna en TENS samt svara på frågan: Hur många automatiska stimulansprogram har TENS? (Du kan hitta svaret här)
 
Lämna ditt svar i detta inlägg och glöm inte att skriva din mejladress så jag kan kontakta dig om du vinner. Tävlingen pågår till och med söndag den 15 juli. Lycka till!
 
 
 

Lina

Åh klart jag vill vara med och tävla.
Min motivation att ta mig till träningen är just att man vet hur skönt det känns i kroppen när man genomfört träningen. Hur lyckoendorfinerna sprudlar!!! Att ha mål i sikte som tex ett löplopp några månader framför sig att ha något att kämpa för! :-)
Varför jag vill vinna denna Tens är för jag har stillasittande jobb och ryggen värker lote här och där. samt att när jag kör längre cykellopp hade det vart gott att få behandla lår och vaderna.

Svaret på frågan: 9 automatiska stimulansprogram.

Ha en fin dag/Lina

2012-07-05 @ 14:46:46
Fotograf Malin Sundin

har en liknande från SÖS som jag ska använda på mitt finger som inte har någon känsel haha!

2012-07-05 @ 16:36:51 • Hemsida: http://malinsundin.blogg.se
Katarina

Lovely! Visst är den bra!

Svar: Mycket bra. Tog bort min träningsvärk från gårdagens löpning. :D
Sofia

2012-07-05 @ 20:34:58 • Hemsida: http://brakatarina.se
~ L I N N ~

Ja äntligen! :D

2012-07-05 @ 20:46:44 • Hemsida: http://linnhahne.blogg.se
moa

Svar: I know! Blev asglad när jag såg!! och du fick bukt med din tävling ser jag :D Kul!!!

2012-07-05 @ 21:19:38 • Hemsida: http://tjugosjundenovember.blogg.se
matilda

Åh självklart vill jag vara med och tävla :)
Först och främst känner jag efter om det är kroppen som säger stopp eller om det är allmän lathet. Sen försöker jag tänka på hur otroligt härligt det är när jag väl är ute och framförallt efteråt. Sen lovar jag mig själv att jag faktiskt får avbryta passet om jag vill när jag väl påbörjat det. Men ofta har man ju märkt att det är härligt då och vill absolut inte gå hem :) Lite övertalning och sen tillåtande...jag lurar liksom mig själv lite haha.
Anledningen till att jag skulle vilja vinna är att min kropp behöver massage regelbundet (tar mig aldrig tid att få hjälp förrän det känns som att huvudet håller på att sprängas, jag vet att det är dumt). Jag behöver dessutom massage efter främst långpassen och den ökade träningen inför halvmaran som sliter en del. Helt ärligt undrar jag vad jag gett mig in på med en trasig gymnastikkropp hahaha.
Svaret på frågan är nio automatiska program.

2012-07-05 @ 22:14:36 • Hemsida: http://matildaa88.blogg.se
Fia

9 automatiska system!

För mig är det motiverande när man känner hur kroppen arbetat och man är slut. Man vet att man alltid mår bättre efteråt och för mig är det motivation nog :)

2012-07-06 @ 18:27:20 • Hemsida: http://fiasfight.blogg.se
Therese

Svaret är 9 automatiska program! Träning är verkligen energigivare och lugnare på en och samma gång! Jag blir motiverad att träna hålla mig stark och frisk för att hänga med i mina barns tempo, kunna lyfta dem, springa med dem och orka med allt bus, sen är det ingen nackdel att man får fina resultat på kroppen!!

Kram på dig!!

2012-07-06 @ 22:44:24 • Hemsida: http://vittellersvart.blogg.se
Lillian

Nio automatiska simulationsprogram har den.
När det var kolsvart efter jobbet i december och regnade på tvären hade jag inga problem att ge mig ut på en löparrunda. Det var till en början för att jag hade anmält mig till Göteborgsvarvet och jag visste att skulle jag kunna prestera där var jag tvungen att ta varje chans till träning. Sedan var jag så himla nyfiken på hur träningen skulle gå. Om träningen innan och uppladdningen med mat skulle ge resultat.
Så kort och gott skulle jag säga att ett bra sätt att hålla motivationen uppe är att ha ett tydligt mål med sin träning, ex. ett lopp. Sätt upp delmål och när du når dem är känslan underbar. Och den vill man känna igen när man når nästa delmål. Och för att göra det måste man ju träna! ;-)

2012-07-06 @ 23:42:16 • Hemsida: http://springlust.blogg.sep
EllinorO

1. 9 automatiska program har den
2. Min största motivationsfaktor är att bli smärtfri. Jag har fyra diskbråck i ländryggen och var liggande i 10 månader förra året och nästan helt förlamad. På tre månader när jag inte tog mig ur sängen tränade jag upp min mage så pass mycket att det syntes på mina magnetröntgenbilder. Jag älskar att träna, har gått ner 30 kg och är väldigt nöjd med mig själv. Därför tycker jag att jag förtjänar en TENS

Svar: Grattis! Jag har valt dig som vinnare i tävlingen. Hoppas det kan fortsätta peppa dig. :) Du har fått ett mejl av mig.
Sofia

2012-07-11 @ 22:15:36 • Hemsida: http://itekoppen.wordpress.com
Emma Vuckovic

Hej! Min motivation är helt klart endorfinkicken man får av träning! Vill gärna vinna denna maskin då jag har lite problem med foglossning efter två graviditeter. Den har 9 olika program:-)

2012-07-12 @ 07:44:35

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0