Resdagboken – Edinburgh & London

När jag var ute och tågluffade år 2008 skrev jag på resdagboken.se. Men eftersom siten lägger ner så vill jag samla mina texter någon annan stans, så jag låter er följa med på resan som är det bästa jag gjort i mitt liv. Om så ett par år för sent.



27 okt 2008 - Edinburgh, Storbritannien

45 snubbar...

...vi hade trakigt har om dagen och fick for oss att rakna hur manga snubbar varda att komma ihag som vi traffat sen vi gav oss ivag. Fyrtiofem stycken! Det ar en del! Men shit vilka karraktarer vissa av dom ar. Dom far oss att le! :)

Vad ska ni hitta pa pa Halloween (Firas det pa fredag eller lordag hemma?) ? Vi ska iallafall till Oxford dar Matt och Seb, tva killar vi traffade i Kroatien bor och dom ska ha fest (for oss saklart) pa lordag. Fast har verkar man fira Halloween pa fredag, da vet vi inte vad vi ska gora.

Edinburgh ar en fin stad, men vadret har andras snabbare an [b]mitt[/b] humor kan gora. Ena sekunden tittar man ut och ser solen skina, klar sig efter det och sen kommer man ut och da regnar det. Det ar inte okej. Tur att vi har paraplyer i minisize. ([i]Mamma[/i], [i]AnnaLisa[/i], paraplyet du kopte till [i]mig[/i] ar verdelost det vander sig at fel hall nar det blaser och har tva hal i sig. Du kan garna fa tillbaka det nar [i]jag[/i] kommer hem.) Igar gick vi runt och svor over vadret och kollade pa slottet. Sen fonstershoppade vi innan vi gick pa bio. Det var sjukt mysigt. Vi sag MammaMia igen! Shit vad den ar bra! Det kandes skont att glomma bort vart man var eftersom vi bada tva langtade hem lite grann igar. Efter filmen var vi pa bra humor igen tog nya tag infor idag. Idag har vi klattrat i berg. Det tog oss tva timmar att komma upp pa kullen (som dom kallar det har, vi skulle saga berg, men vi laste nagonstans att det var en gammal vulkan). Det var en frisk promenad som borjade med solsken och slutade med graa moln. Vi sag parlamentet och drottningens palats pa vagen dit och hela staden inklusive havet uppe fran berget.

Imorgon ska vi byta hostel eftersom vi ar trotta pa att det inte hander nagot, att det inte finns nagot kok och att det lukar mogel pa varat rum. Sa vi kommer forflytta oss ungefar 50 meter och fa ett kok att laga mat i. Underbart!

I ovrigt fick vi hora att det kanske ska snoa har imon. Det ni! Vi maste nog kopa oss ett par vantar... Det ar fan inte varmt har assa. Men ta hand om er och kla er varmt. 



Varma kramar Sofia & Emma


2 nov 2008 - London, Storbritannien

Skrammande Halloween!


Sista natten i Edinburgh motte vi upp en gammal van till mig som pluggar dar. Det var jattekul att traffa honom igen och det var kul att ga ut "pa riktigt" och inte ga pa en PubCrawl for en gangs skull. Det var en sjukt normal kvall i vara ogon och vi skrattade hela kvallen, innan vi gick hem och sov snallt och stilla utan nagra incidenter for en gangs skull. 



Nu har vi tagit oss till London efter en valdigt speciell helg i Oxford. Lat mig saga sahar: Vi ar glada att vi varken bor eller studerar dar. Tva dagar var for mycket. Dock verkade vi hamna i det mest extrema huset i Oxford, dar det bor 8 snubbar som dricker ol dagarna igenom och aldrig diskar. Pa fredagskvallen hangde vi med till "karen" pa Halloween party. Jag och Emma vart sjukt kreativa nar vi slangde ihop en blandning av vad som fanns i Bruce och Albin och blev dom coolaste 80-tals brudarna nagonsin. (Japp, bilder finns) Det kanndes precis som att vara tillbaka i Sundis och spendera en kvall pa Karen. Det var okej, inte mer. Men det var spannande att se hur livet faktiskt gar till i Oxford-studenternas riktiga liv. Lordagen var tankt att bli kvallen for det stora Hus-partyt. 9 personer bor i huser, fem dok upp plus tva svenskar. Inte sarksillt lyckat. Det dok upp lite fler senare men da hade vi redan trottnat och last in oss och snott Matts sang. Det var val sadar spannande. Men en sak ar saker, vi skulle aldrig nagonsin kunna leva sadar. Vi ar sa galda over att vi hade vara underbara lagenheter i Sundis, med frascha kok och badrum. 



Vi kanner ocksa att efter 9 veckor sa skulle det vara sjukt skont att komma hem, sa vi kommer att hoppa over Amsterdam och komma hem omkring en vecka tidigare. Och det vi onskar oss ar MARABOU CHOKLAD! Jag vill ocksa ha helstekt flaskfile och potatisgratang och Emma vill ha fisksoppa. En varm dusch med massa sprutt och en nybaddad sang skulle inte heller sitta fel. 



Vi saknar er dar hemma! 



Kramar 
Sofia & Emma

 

 





karolinajonsson

Tack så mycket :D

2012-05-27 @ 14:20:57 • Hemsida: http://jonssonsfoton.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0