Resdagboken – Lissabon

När jag var ute och tågluffade år 2008 skrev jag på resdagboken.se. Men eftersom siten lägger ner så vill jag samla mina texter någon annan stans, så jag låter er följa med på resan som är det bästa jag gjort i mitt liv. Om så ett par år för sent.



21 okt 2008 - Lissabon, Portugal

Skumt som bara den!


Hur konstigt ar det inte att man kan ligga pa stranden och bada i havet i mitten av oktober i Europa? Det ar helt sjukt. Varfor foddes vi i Sverige? Det ar val orattvist. Hur som helst, idag har vi spenderat dagen pa standen i Lissabon. Helt underbart att battra pa brannan en aning innan man kommer till helvetet till vader i England. Haller vadret i sig kommer vi inte se sa mycket annat an stranden i Portugal. Men det kommer fler chanser att upptacka detta land i framtiden, och vi kan faktiskt se den dar jesus-statyn fran varan balkong i takvaningen vi sover i pa detta grymma hostelet. Kanns precis som att vara hemma. Det ar helt enkelt ett hus vi bor i med riktigt kok, mycket IKEA gejer, mysigt vardagsrum och en grym uteplats. Och pa kvallarna kommer det en "mamma" och lagar mat at oss for 5 euro. Vi trivs jattebra har, synd bara att det inte ar sa mycket folk som bor har, det hander liksom inte sa mycket och nu for tiden blir vi ganska latt uttrakade och rastlosa av nagon anledning... 



I ovrigt tycker jag att det ar dags att onska sig julklappar nu. JAG VILL HA EN KAMERA! Det at allt jag vill ha. Varfor? Jo for den jag har med mig pa denna resan har kolat vippen. Den funkar inte. Ger det mig en bra anledning att onska mig en ny? Och om det ar nagon av mina nara och kara som vill ha julklappar av mig ar det en bra ide att tala om detta for mig nu. Hur sjukt ar det inte att det kommer vara en manad kvar till jul nar vi kommer hem? Jag hade aldrig borjat tanka pa det om inte min kamera gatt sonder eller om min syster inte sagt att dom ska pa julfest helgen efter vi kommer hem. Det ar liksom inte julkanslor man far nar man ligger i bikini pa standen. Fast vi at faktiskt en clementin igar och Emma sa att hon tankte pa jul... 



Nar det kommer till alla vara skador och sjukdommar sa finns det i princip inga. Emma far fortfarande skumma blamarken och moglar lite innefran och jag ar fortfarande lite smaforkyld och har problem med ryggen, men annars kanner vi oss prima och redo for nya aventyr. 



Ta hand om er dar hemma i hostmorkret, vi tanker pa er. 


x
Sofia & Emma (fran datorn langre bort)


23 okt 2008 - Lissabon, Portugal

Vinterpals!


Sa foraldrar, ni kan sluta oroa er for att era vackra dottrar ska frysa ihjal nar de ankommer till England for idag har vi inforskaffat oss varsin jacka (och halsduk) for att slippa detta. 
Sa nu ar vi lite fattigare men betydliget varmare.

(Jag ar for ovrigt sjukt irriterad over att ett par horlurar ska kosta nastan lika mycket som en jacka. Det ar inte okej!) 



Idag har vi aven gjort pannkakor till lunch (igar ocksa, det blev grejer over). Det smakar som hemma och blundade man kunnde det kannas som man satt hemma i Sundsvall. Det va mysigt. Till middag fick vi en kalkongryta med korv i. Emma smakade pa korven det gjorde inte Sofia. Till var det champangekokat ris och lime/tomatsallad och till efterratt var det jordgubbsglass med chili-choklad. Det var gott.

Ta hand om er!

xoxo 
Sofia & Emma







Patrik

Sv. Tack så väldigt mycket!

2012-05-25 @ 22:59:22 • Hemsida: http://patrikpetersson.blogspot.com
felicia

sv: ja massa gott om inte annat :P

2012-05-26 @ 07:30:25 • Hemsida: http://tkhl.wordpress.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0