Resdagboken – Zagreb & Split

När jag var ute och tågluffade år 2008 skrev jag på resdagboken.se. Men eftersom siten lägger ner så vill jag samla mina texter någon annan stans, så jag låter er följa med på resan som är det bästa jag gjort i mitt liv. Om så ett par år för sent.



13 sep 2008 - Zagreb, Kroatien
Semester fran semestern!


Antligen har vi hittat en dator dar vi kan lagga upp bilder har, sa titta och njut ;) 

Om ca en timme tar vi taget ner till Split. Vi kanner oss helt utslitna efter alla storstader med allt gaende sa vi ar i behov av en semester fran semestern, sa nu blir det sol och bad.

Kramar! 

/Emma & Sofia


14 sep 2008 - Split, Kroatien
Sol och Bad i Split?


Det var sjukt synd att vi bestamde oss for att aka fran Budapest sa tidigt pa morgonen eftersom vi saklart traffade tva trevliga Amerikanare som skulle ga ut pa kvallen. Men vi larde oss av varat forra misstag och stannade inne. Dock kanske vi ska mota upp dessa tva i Italien om nagon vecka. 



Efter att ha spenderat 7 timmar i en tagkupe med tva illalukande spanjorer kom vi antligen fram till Zagreb. Dar var det VARMT. Vi var overlyckliga over att fa komma till riktig varme och vi kande att semestern var nara. Zagreb gav oss en jattebra kansla och det var en stad dar man skulle kunna strosa runt lange och bara ata och dricka. Men vi ville till sol och bad och begav oss till Split efter en natt i den kroatiska huvudstaden.

Att det tog 7 timmar att aka till Split ar inte konstigt med tranke pa att taget gick i slow motion. Helt sjukt langsamt. Sen blev vi 1 timme forsenade ocksa nar vi behovde sta och vanta pa ett motande tag, tydligen fanns det bara ett stalle pa hela streckan dar tva tag kunde aka forbi varandra. Nar vi antligen kom fram hade vi ingen stans att bo och vi visste att det ar populart att folk som hyr ut rum eller lagenheter star vid stationen och vantar. Sa vi hakade pa en kvinna som verkade okej och som inte bodde sarksilt langt bort och vi kom fram till ett rum under hennes lagenhet med egen ingang, toalett, dusch, tv och AC. Grymt! Har ska vi stanna i tva natter till sen beger vi oss ut till oarna. 



Och vadret? Tja, vi vill helst inte prata om det... 


Bye! 

Sofia & Emma


15 sep 2008 - Split, Kroatien
Total fornekelse!

Okej, sa vi befinner oss i en sommarstad. En stad som ar till for att sola och bada. Sa da solar man och badar, vem sjutton bryr sig om det ar kallt, molning och regnet hanger i luften? Inte vi iallafall. Igar badade vi i det kroatiska havet. Det va hur skont som helst. Sen solade vi. Det enda som fattades var solen men det sket vi i. 



Nu sitter vi och vantar pa att varan tvatt ska bli fardig. Det var dags att tvatta nu. Imorgon ska vi aka till Hvar som sags vara det stalle som har flest soltimmar varje ar i hela Europa! Sa det maste vara ett sakert kort for att vi ska kunna fa lite sol pa oss. Vi ska stanna pa Hvar ett par natter sen aker vi tillbaka till Split och tar taget till Venedig. Tar bara 16 timmar och 10 minuter.

Igar hade vi en odla i varat rum. Den var liten och sot och genomskinlig.

Mer spannande an sa ar det tyvarr inte i Kroatien for tillfallet. 



Sofia & Emma

 

 

 


 

 

 


Anonym

åh jag vill verkligen till kroatien, tror de får bli en sådan resa i slutet av sommaren

2012-05-14 @ 20:48:58 • Hemsida: http://stinaj.se
Sevve-The sweetest bitch you've ever met

Hello missed the bitch? :) (du som inte känner mig har nog missat en del, är nog blogg.se's hatade bloggerska, men ajg är bara snäll mot dom som är snälla mot mig!)

2012-05-14 @ 21:05:05 • Hemsida: http://sevve.blogg.se/
Jennie

kul att få hänga med på resan :)

2012-05-14 @ 21:13:17 • Hemsida: http://hallon8.se
Malin - Mamma till Alice & Lowe

Åh va kul att få läsa!! :D

Kram

2012-05-15 @ 10:38:08 • Hemsida: http://alicesmamma.blogg.se/
Linda

Oj, kommentaren över va från mig! :P Sitter vid Malins dator ;) haha!

Kram

2012-05-15 @ 10:39:16 • Hemsida: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Karro

Kul att få läsa om er resa!

2012-05-15 @ 12:15:05 • Hemsida: http://livskraft1.blogspot.com/
anna

Split gillar jag jättemycket, superfin stad! Zagreb har jag dock bara varit i ett par timmar när jag var typ tio så minns inte så mycket :p men vill dit igen :)

2012-05-15 @ 14:06:17 • Hemsida: http://aannnnaaaa.blogg.se/
amila

oh underbart. älskar zagreb, split vill jag besöka. Var i Pula i somras och ska till Dubrovnik nu i sommar. Kroatien är vackert.

2012-05-15 @ 14:09:26 • Hemsida: http://frokenpositiv.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0