Crossfit Göta #5

Hej otaggad. Riktigt mycket att göra på jobbet och dåligt väder. Men en träning är en träning, så det var bara att bita i det sura äpplet och ge sig ut i regnet.
 
Temat för dagen var gymnastiska övningar. Handstående och kipping framför allt. Båda saker gick mycket bättre än sist jag gjorde det. Fick till kippingen riktigt bra och kunde köra massa knees to elbows både på teknik och i woden. Annars föjde otaggningen med lite i passet. Woden var riktigt tung.
 
Dagens pass:
  • Repetition av basövningar – Squats av olika slag och marklyft
  • Teknik: Handstand och kipping
  • Wod: AMRAP 10 minuter
    • 3 wall walks
    • 10 meter utfallsgång med 10 kg på raka armar
    • 9 knees to elbows
Jag hann med 5 varv + 3 wall walks och 2 meter utfallsgång. Jag ska erkänna att jag inte gjorde mitt bästa. Hatar att säga det, men jag försökte fokusera på att få till kippingen på knees to elbows och göra det ordentligt. Utfallsgången gick bra, den flöt på liksom. Men wall walksen var riktigt jobbig, tung som tusan men jag hade liksom inget go ett ens pressa mig där idag.
 
 
 
 
 
 

Alexandra Lilja

Exakt samma här, strosade mig igenom sista varvet istället för att bara kötta och få en bättre tid. Man blir så jävla onöjd med sig själv.

Svar: Ah jävligt onöjd med sig själv är helt rätt ord. Tur att man vet om det och kan göra om och göra rätt en annan gång. Heja oss! :)
Sofia

2013-04-24 @ 23:25:13 • Hemsida: http://alexandralilja.blogg.se/
Tess

Låter som ett tufft pass, speciellt wall walk den är riktigt jobbig...men den blir även lättare för varje gång... ;)

2013-04-25 @ 09:28:41 • Hemsida: http://theresekostresa.blogg.se
Crazylicious

Grymt bra jobbat, säger jag! :D Och den där bilden är verkligen bra, så sann.

2013-04-25 @ 20:53:19 • Hemsida: http://crazylicious.shapemeup.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0