Crossfit Göta #70

Äntligen är Göta öppet igen. Dock så är det inte så många pass om dagen, så jag fick helt enkelt haffa dom jag kunde. Insåg sen att klockan två en dag när jag jobbar inte är det smidigaste. Men äsch, det känns lagom att köra en halvdag såhär mitt i ledigheten. Dessutom var jag HELT ensam på kontoret, inte roligast i världen direkt.
 
Hur som helst. Riktigt tungt pass idag. Jag tycker det är kul att köra marklyft och svingarna har också lossnat på senaste, men jag blir så frustrerad när ryggen bråkar med mig när jag vet att jag egentligen kan. Tur att mina nya byxor livade upp allt lite iallafall.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Stretch, yoga + 2 varv med:
    • 6 marklyft
    • 6 front squats
    • 6 push press
    • 5+5 good mornings med ett ben fram
  • Teknik: Burpee pull ups (vanlig burpee på marken och hoppa upp i en pull up)
  • WOD: AMRAP 15 minuter:
    • 6 deadlift 100kg/80kg
    • 7 burpee pull ups
    • 10 ryss svingar (halva kettle bell svingar) 32kg/24kg
    • 15 sekunder Assault bike
  • After bach: Tabata mage (20 sekunder on 10 sekunder off 2 varv)
    • Planka med en arm i luften
    • Superman rygglyft
    • Planka med andra armen i luften
    • V-ups (fällkniv)
Jag hade ju hoppet uppe att jag skulle kunna köra på 70 kilo på marklyften. Men den där j*vla mjöklsyran som kommer, vet inte hur jag ska bli av med det här. Fick sänka till 60 kilo någon stans på vägen. Men syran var med mig hela tiden. I dom sista svingarna kändes det som att ryggen skulle gå av på hälften. Men jag är ändå nöjd med hur jag paceade, hade det inte vart för ryggen hade jag hunnit bra mycket längre. Men mina 4 varv plus 3 reps får jag vara nöjd med.
 
 

Johanna - A dream as a model ♥

Duktig jobbat :)

2013-12-27 @ 22:05:33 • Hemsida: http://jonza.blogg.se
milina.blogg.se

Härligt :)

2013-12-28 @ 00:06:26 • Hemsida: http://milina.blogg.se/
Rebecca

Wiiihooo! Härligt! :D

2013-12-28 @ 09:35:12 • Hemsida: http://rebeccacecilia.blogg.se
Karin

Låter härligt att vara igång igen.

Jag skulle just nu hellre gå till ett gym, men jag kämpar på hemma. Lättare att faktiskt kunna träna när man är själv med barnen. Inte alltid lätt att fixa barnvakt hux flux :)

2013-12-28 @ 10:12:25 • Hemsida: http://karinsnyaliv.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0