Göta Throwdown – The competition

Så var det lördag och dags för tävling. Jag hade inte världens bästa uppladdning direkt. Var helt ärligt inte alls sugen när jag klev in i boxen. Strax innan klockan tio fick vi veta vad första WODen skulle innehålla – Clean this mess up! Japp, den innehöll Cleans (frivändningar). Den var tung. Men rolig. Bestämde oss för att köra på RX (den satta vikten), så fick det bära eller brista. Vi blev båda grymt nöjda med hur långt vi tog oss med tanke på att vikterna på cleansen är mer än vad någon av oss någonsin kört på i en WOD innan. När tiden tog slut hade vi 4 toes to bar kvar (vi hade hunnit klart varv två om vi inte slarvat till oss flera no reps (icke godkända reps)).
 
WOD #1 Clean this mess up! For time, Time cap 10 minutes
  • 25 power cleans 60kg/40kg
  • 10 synkade laterala burpees över stången
  • 25 knees to elbows
  • 20 power cleans 70kg/45kg
  • 10 synkade laterala burpees
  • 20 toes to bar
  • 15 power cleans 80kg/50kg
  • 10 synkade laterala burpees
  • 15 pull ups
  • 10 power cleans 90kg/60kg
  • 10 synkade laterala burpees
  • 10 muscle ups
Andra WODen var ganska tung för killarna framförallt. Jag hade nog kunnat ta mig lite längre på stegen om jag kört med en tjej, men jag hade inte kunnat begära mer av Carl som satte nytt PB med sina två reps på 80 kilo. Tyvärr hann jag inte längre än jag gjorde på tiden som var kvar. Vi stannade med 15 reps på steg 4.
 
WOD #2 Squat a lot! Front squat i stege, totalt 20 reps on the minute på varje vikt (en lyfter i taget, får dela repsen hur som helst)
  • 50kg/25kg
  • 60kg/30kg
  • 70kg/35kg
  • 80kg/40kg
  • 90kg/45kg
  • 100kg/50kg
  • 110kg/60kg
Det var en ganska lång paus med lunch och lite annat innan sista WODen skulle dra igång. Man hann bli lite seg och det var svårt att tagga till. Men sista work outen var helt magiskt rolig. Vi fortsatte köra på RX-vikterna och jäklar vad stolt jag är att vi tog oss igenom det. Vi var sååå nära att slutföra allt. Återigen var det slarviga no reps som satt käppar i hjulet. När time capen var slut hade vi 35 ynka air squats kvar.
 
WOD #3 X-mas chipper! For time, Time cap 15 minutes
  • 50 hand release push ups → Planka
  • 40 deadlift (marklyft) 70kg/50kg → Stång vid höften
  • 30 wall balls 9kg/6kg → Boll över huvudet
  • 20 pull ups → Häng i stången
  • 50 double unders
  • 20 shoulders to over head (ta stången på valfritt sätt från axlarna till över huvudet) → Stång i rackposition
  • 30 box hopp, varannat hopp, vilar på boxen
  • 40 hand to hand kettle bell svingar 24kg/16kg → kettle bell i rackposition
  • 50 air squats → djup squat
Placeringen på tävlingen vet jag inte än, men det spelar ingen roll. Jag satte målet att ta mig igenom dagen på RX och det gjorde jag. Och dagens bästa? Fyra kippade pull ups utan hjälp under work outen. Så jäkla glad för det. Jag och Carl kompletterade varandra grymt bra. Han köttade saker som toes to bar, double unders och pull ups, jag kontrade med massa front squats, shoulders to overhead och kettle bells svingar. Världen bästa dag. Tycker vi skulle kunna göra detta varje lördag.
 
Placerade kameran i händerna av icke tävlande, så en bildbomb på detta.
 
 

fight4fit

Gud var roligt att det gick så bra! Och riktigt badass av dig att köra på de utsatta vikterna. Jag blir andfådd och får träningsvärk av att bara läsa vad ni gjorde :) Total lycka idag kan jag tänka mig då! Fan va grym du är!

Svar: Tack snälla fina! Men träningsvärk det har jag också, jajks. haha.
Sofia

2013-12-15 @ 08:04:52 • Hemsida: http://www.fight4fit.se
Rebecca

WOOOOHOOOO, du är så jävla grym Sofia!!!!! STot grattis till denna fantastiska prestation. Jag är sååå beviken att jag inte kunde vara där (fast vi närmre eftertanke hade jag definitivt velat deltaga då med!)

Svar: Tack tack! Haha ja du hade lätt velat vara med, så sjukt kul. ;) Du får hänga på nästa gång, var ju folk med som inte tränar på Göta så det hade lätta vart lugnt. :)
Sofia

2013-12-15 @ 08:21:23 • Hemsida: http://rebeccacecilia.blogg.se
Lisa

Oh my god, vilket träningspass! WOw! BRA jobbat!!

Sv: jo visst är det så! Och bloggen är ju inte allt! Man har ju ett liv som går före ;-)

2013-12-15 @ 12:12:02 • Hemsida: http://minellii.shapemeup.se
Amanda [SPONTAN]

Bra jobbat! :)

2013-12-15 @ 12:18:51 • Hemsida: http://spontan.blogg.se
Jossan

Men vad kul! Jag säger grattis oavsett hur det går. Lät äckligt jobbigt! :)
SV: Ja eller hur, jag har som sagt stannat i vissa övningar men under den här veckan har det bara smällt till! :)

2013-12-16 @ 07:27:01 • Hemsida: http://jossan.shapemeup.se
Emma

Åh, vad kul det lät. Synd att du inte kände dig så taggad, men det gick ju vägen ändå :)
Jag saknar det där med att tävla litegrann, pirret i magen och mjölksyran i kroppen. Det är något speciellt med det alltså.

Grattis till framgångarna i pullupsen! Grymt att ha framgången på film sådär också :)

Hoppas du får en härlig vecka!

2013-12-16 @ 17:13:51 • Hemsida: http://semmla.shapemeup.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0