Crossfit Göta #19

Veckans tredje morgonpass. Har insett att halv åtta är en ganska skön tid att träna. Man hinner liksom sova klart utan att gå och lägga sig överdrivet tidigt och hinner ganska okej till jobbet ändå. Efter denna jobb-vecka när jag jobbat nästan 40 timmar på fyra dagar så var det extra skönt att ta sig iväg i morse.
 
Dagens pass var svettigt. Så fort jag satte foten i boxen så rann det från mig som om någon vridit på en kran typ. Helt galet. Att det sen fortsatte med en rejäl uppvärmning, tunga kettle bells och en flåsig WOD gjorde verkligen att det gick att vrida ur kläderna efteråt. Skulle tro att det var något typ av rekord.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Lite all möjligt, löpning, höga knän, spiderman … och stretch
  • Teknik: Kettle bell ryska swingar (halva swingar)
  • Styrka: 10 ryska swingar on the minute i 10 minuter med tung kettle bell (körde med 16 kg då jag är klen och fortfarande ovan med swingarna)
  • WOD: AMRAP i 12 minuter
    • 10 burpees
    • 25 double unders eller 75 single unders
Jag hann med 6 varv när jag körde mina single unders. Man sparar så galet mycket tid om man bara behöver göra 25 double unders, men jag orkar bannemej inte. Jag klarar det ganska lätt egentligen, men jag orkar inte för flåset och då går det bara inte. Det var jobbigt. Enkel WOD som är galet jobbig. Burpees alltså. Hatkärlek big time.
 
 
 
 
 
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0