Crossfit Göta #21

Veckans andra pass på Göta. Jag var trött och smått omotiverad när jag kom dit. Dessutom har benhinnorna gått ut i strejk igen så det kändes onödigt att springa när det äntligen var ett pass utan hopp av något slag. Därför bytte jag dom 400 metrarna i uppvärmningen och 200 meters streckorna under WODen från löpning till rodd. Men trots omotivationen och att jag inte tog ut mig hundra så var det ett kul pass och en riktigt rolig WOD.
 
Gårdagens pass:
  • Uppvärmning: Rodd (löpning) 400 meter plus olika typ av djurrörelser
  • Teknik och styrka: Pull ups 1,2,3,4 reps 5 varv
  • WOD: 15, 12, 9, 6, 3 reps av:
    • Power Clean (25 kg)
    • Push ups
    • Pull ups
    • 200 meter rodd (löpning)
Pull upsen gick bra idag. Körde några med lila band och sen resten med grönt band under styrkan. Det är ett par snäpp smalare band än det blåa som jag alltid kört med innan. Även om jag hade det blåa under work outen. Det var tur för mina underarmar krampade något grymt efter både många pull ups och rodd. Körde annars lätt på cleansen, kände verkligen inte att kroppen var tillräckligt stark för att ta mig igenom med tyngre. Ramlade in på tiden 17,03 inte allt för trött.
 
 
 
 
 
 

Natalie Salazar

grymt jobbat!

2013-07-13 @ 12:59:54 • Hemsida: http://natalies.se/
caroline

Aldrig ge upp, NEJ! :) bra jobbat! :)

2013-07-13 @ 13:56:32 • Hemsida: http://celandine.blogg.se
Mari

Aj aj med benhinnorna där =/ inte bra !! Hoppas det känns bättre... kram

2013-07-13 @ 16:14:20 • Hemsida: http://www.marriie.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0