Crossfit Göta #24

Idag var jag inte alls särskillt peppad på att träna. Men efter att ha vilat i två dagar (igen!) så var det bara för mig att pallra mig dit. Men kroppen var seg och jag har osköna skavsår på fötterna. Men med maxning på marklyft och en WOD på 80% efford kändes det ändå helt okej. Även om benen var konstigt trötta redan efter första burpees hoppet.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Mini-WOD 15-12-9 reps:
    • Ryssvingar (halva kettle bell svingar) 8kg
    • Boxjump
  • Teknik och styrka: Deadlift 3,3,3,1,1,1 reps för PB
  • WOD: 80%, 1 varv med 10 sekunders vila mellan övningar:
    • 2 minuter släde (dra en släde med vikt)
    • 2 minuter slägga (slå med en slägga på ett traktordäck)
    • 2 minuter rope climb
    • 2 minuter rodd
    • 2 minuter burpees med hopp över box
Satte nytt PB på marklyften. 95 kilo. Dock var det inget bra lyft. Skulle nog egentligen vilja göra om det för att få till det ordentligt. Men ändå. Jag fick upp stången. Ganska galet. Annars var WODen seg som sagt. Jag hade svårt att ta i. Burpeesarna flöt dock, det var hoppen mellan dom det kändes som jag hoppade upp på ett berg typ. Inte alls kul. Men det var skönt att få ett pass i kroppen. Det var bra stämning idag iallafall, det gillar vi.
 
 
 
 
 
 
 

Emma

Grattis till PB. Riktigt bra med tanke på hur det kändes inför och under passet. Nästa gång kommer det sitta klockrent! :)

2013-07-23 @ 20:24:57 • Hemsida: http://semmla.shapemeup.se
Lydia

Grattis till PB! Bra jobbat. Alltid kul att se framsteg!

Jag är nyinflyttad till Göteborg och skulle vilja börja springa utomhus då jag nu mest håller till på gymmet. Jag vet att du i dina tidigare blogginlägg skrivit om att du springer utomhus. Var springer du helst? Har du några bra tips på motionsspår? Finns det någonstans man kan springa där det inte är asfalterat så att knän och fotleder slipper ta så mycket stryk? Tack för en toppenbra blogg!

Svar: Vad roligt, välkommen till Göteborg. :) Jag kan långt ifrån alla ställen att springa på i stan. Men det jag kan komma på är ju såklart Skatås, stort motionsområde i Kålltorp (tar sig dit med 5an, ligger nära Lisebergs camping), sen finns det mini-slingan i Mossen i Johanneberg/Guldheden (dit kommer du med 52an, även 18 och 19 men då får man gå en hållplats). Sen finns ju såklart Slottsskogen, det är ju dock på asfalt. Via Botaniska kan man ta sig in i Änggårdsbergen, det är en stor skog som sträcker sig till Mölndal men jag är osäker på andra vägar in i skogen. Allt beror ju lite på vart du bor och så också. Men googla annars, det finns säkert massa ställen runt omkring som inte jag har koll på. Hoppas du hittar något som funkar. Lycka till! :)
Och vad glad jag blir att du gillar min blogg! :D Tack.
Sofia

2013-07-23 @ 20:51:31 • Hemsida: http://loyyden.blogg.se
Mari

Grattis till PB :) Grymt av dig !!!

2013-07-24 @ 08:43:52 • Hemsida: http://www.marriie.blogg.se
Alexandra

Fan du är och flåsar mig i nacken nu ju!

Svar: *flås flås* även om dom där 30 kilos försprång du har är långt borta. haha.
Sofia

2013-07-24 @ 09:16:37 • Hemsida: http://alexandralilja.blogg.se
Amanda

Så bra du är! (: Hoppas du får en toppendag! :D

2013-07-24 @ 09:52:42 • Hemsida: http://Aamandasphotos.blogg.se
Tess

GRATTIS till marklyftet (du är super duktig) =)

Jag håller med dig angående burpees, de tar på krafterna..

kram på dig!!

Svar: Tack fina du. :)
Sofia

2013-07-24 @ 17:38:44 • Hemsida: http://theresekostresa.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0