Fystester #3

Idag gick jag in i fas två i träningen med min PT. Det vill säga en ny sex-veckors period av träning innan det är dags för nya tester. Vi startade upp perioden och veckan med helt nya fystester, helt annorlunda från dom som var förra perioden. Jag var jättetrött i morse och blev faktiskt förvånad över hur bra kroppen svarade. Vi började med lite teknik i cleans (frivändning) för kunna hålla den bra under testet, då det är en av övningarna denna gången. Men fokus var ändå flås, på alla övningar. Det vill säga att jag inte körde på så mycket vikt.
 
Dagens tester:
  • AMRAP (As many rounds as possible) 20 minuter av:
    • 5 squat clean 20 kg (frivändning med front squat)
    • 10 Burp-ups (burpees med jumping pull ups)
    • 15 cal rowing (Ro tills man förbrännt 15 kalorier)
Jag klarade 5 varv plus 3 squat cleans. Men framförallt så körde jag rakt igenom utan paus. Grymt stolt över det. Jag gick ut i ett tempo som jag kunde hålla rakt igenom. Tror det var det som kändes bäst, jag dog aldrig helt. Även om det var galet jobbigt och skönt när dom 20 minutrarna hade gått. Burpees alltså. Och enligt tränings-upplägget som J lagt upp, så kommer jag dö långsamt med alla burpees som han vill att jag ska göra dom här veckorna. haha.
 
 
 
 
 
 

lår-FETT!

Kroppen klarar av så mycket mer än vad man tror. Grymt bra jobbat!

/lår-FETT!

2013-07-15 @ 21:17:46
Sara - mamma till Signe och Ester

Dö långsamt... Det låter så där ;) Bra jobbat!

2013-07-15 @ 23:59:13 • Hemsida: http://frutyrberg.blogg.se
Emma

Låter galet jobbigt! Förstår att du var nöjd att du klarade att köra rakt igenom. Jag hade varit grymt nöjd med den prestationen. Låter som du kommer få det slitigt framöver, kul! :)

2013-07-16 @ 08:09:31 • Hemsida: http://semmla.shapemeup.se
Mari

:) Härligt !!!

2013-07-16 @ 11:22:30 • Hemsida: http://www.marriie.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0