Crossfit Göta #9

Efter att ha missat det bokade passet i måndag på grund av jobb, var det riktigt kul att få till ett pass i morse. Trots att jag fortfarande är så himla trött. Tre morgonpass i rad, undra om jag kommer palla att köra det varje vecka? Hur som helst så är folket superbra på Göta och jag känner mig verkligen välkommen (även om jag fortfarande känner mig som en nybörjare).
 
Dagens pass var kul, om än inte så hårt vilket är ganska skönt ibland.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Hopprep + 2 varv av
    • 5 wall balls
    • 10 air squats
    • 10 spiderman push ups
  • Teknik: Clean & split jerk (frivändning upp till axelpress i utfallaposition)
  • Styrka: Clean & Jerk OTM (on the minute) 10 minuter i par (1 rep var/minut) (35 kg)
  • WOD: Team 5 varv
    • 1 rope climb
    • 10 push ups
    • 15 kettle bell svingar (12 kg)
  • Tabata med fokus mage, 4 olika övningar två varv (20 sekunder, 10 sekunder vila)
Wall balls och kettlebells körde jag ju igår, så det kändes kan jag lova. Annars var det nytt för mig att köra clens upp i split jerks. Men det var kul. Har dock lustigt nog lättare att få den över huvudet än upp till axlarna i cleanen. Rope climb var också helt nytt. Och vad svårt det var. Det kommer krävas mycket övning där kan jag lova. Men jag kände mig nöjd efter woden, försökte fokusera på tekniken i svingarna eftersom vi jobbade så med det igår.
 
 
// Två av bilderna lånade från Götas facebook //
 
 
 
 

Tess

Ser mycket härligt ut, jag har träningsvärk efter mina utfall igår, sjukt bra =)

kram

2013-05-17 @ 21:16:10 • Hemsida: http://theresekostresa.blogg.se
Carro

så gött att ha träningen gjord redan på morgonen ju... fast haha, jag hade nog aldrig orkat det XD orkar verkligen på sin höjd bara att gå ut och gå. Vilket jag dock blivit väldigt duktig på det senaste :D

2013-05-17 @ 21:28:11 • Hemsida: http://carolineannamarie.blogg.se
lina

fin blogg, ta gärna en titt på min blogg:)

2013-05-17 @ 22:38:00 • Hemsida: http://linah.devote.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0