Crossfit Göta #55

Tanken var att jag skulle tränat redan i morse. Men när jag inte kunde somna igår så bokade jag om, lyckades få plats på ett kvällspass istället. I vanliga fall brukar nattsömnen och dagen påverka hur träningen går. Det gjorde den idag också. Någonstan kände jag att jag borde hoppa att träna alls, jag visste att jag inte skulle vara på topp. Men sen bestämde jag mig för att det var okej, okej att inte köra hundra procent. Och när jag gick in med den inställningen redan från början så blev jag inte lika besviken på mig själv när huvudet följde kroppen, alltså la ner så fort jag kom till den där gränsen när det börjar bli skitjobbigt. Så jag låg kanske på 80% idag och det var kanske precis vad kroppen behövde.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: 1-2-3 rött ljus + Burgner warm up
  • Teknik: Hang power snatch (ryck) och overhead squats
  • Styrka: Set med 2 snatch + overhead squats under 15 minuter
  • WOD: 2 varv med 1 minut AMRAP på varje övning
    • Pull ups
    • Wall balls 6kg
    • Rodd
    • Prowler
    • Push press 25kg
    • 1 minut vila
  • After bach: Tabata i team (20 sekunder on 10 sekunder off)
    • Planka med viktplatta på ryggen
  • Stretch
När passen är 75 minuter långa hinner man verkligen med allt man behöver utan stress, det är skönt. Snatcharna satt ganska okej idag, körde på låg vikt (25kg) och jobbade på tekniken i ett lagom tempo. Egentligen kändes kroppen bra idag, det mesta kändes okej. Men huvudet ville inte. Så fort det blev jobbigt så gav jag upp, jag hade inget som gjorde att jag pressade förbi gränsen liksom. Men som sagt, det var okej idag. Alla dagar kan inte vara bra dagar.
 
Update: Insåg precis en grej med dagens pass. För första gången, ever, tror jag, körde jag på RX-vikterna på passet. Det gjorde mig plötsligt väldigt stolt över dagens träning trots allt (om man då räknar bort pull upsen där jag är långt i från att köra fria utan gummiband).
 
Hann spana på passet innan. Såhär ser (se nedan) det ut i våran box under ett pass.
 
 

Rebecca

GRYMT VÄNNEN!!

2013-11-02 @ 09:08:29 • Hemsida: http://rebeccacecilia.blogg.se
Helen

Crossfit vill jag pröva snart, behöver nog dock lite mer träning innan :P

2013-11-03 @ 16:20:02 • Hemsida: http://heleeens.bubbleroom.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0