Crossfit Göta #57

Nu är det nästan en vecka sen jag körde sista passet. Tror det har varit välbehövliga dagar av vila. Men det kliade lite i kroppen hela dagen idag när jag visste att jag skulle få träna igen. Var lite orolig över både rygg, axlar och benhinnor, och visst kändes det lite stelt här och var, men det var ett riktigt bra pass och jag har med mig en härlig känsla.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: 2 varv i par
    • Push ups och bear crawl
    • Air squats och ankgång
    • Sit ups och spider crawl

    • 10 gemensamma wall balls
    • 10 roteringar med ball

    • Handstand walk
  • Teknik och styrka: Split jerk 15 minuter
  • WOD: Couplet klassiker For time
    • 15 thrusters, 150 single unders
    • 12 thrusters, 120 single unders
    • 9 thrusters, 90 single unders
    • 6 thrusters, 60 single unders
    • 3 thrusters, 30 single unders
      Cash out
    • 45 sit ups
  • After bach: 3×40 sekunder biceps curl/triceps curl 2 och 2 med gummiband
Dagens pass var riktigt skönt. Det var lite som att passen förra veckan var så sjukt jobbiga att detta plötsligt kändes lätt. Sen var det ju dock ingen löpning heller och jag gillar thrusters. Och single unders har jag ju verkligen inga problem med (får se vad benhinnan säger om det imorgon dock), men oj vad jag hade sparat tid om jag gjort double unders – då kan man dela antalet hopp med 3. Jag hade dock bestämt mig för att vara snäll mot ryggen och körde bara på 20 kg. RX var 25 men eftersom jag inte kör double unders hade det inte blivit RX ändå. Men jag är nöjd med min tid på 8:27 utan att egentligen stressa eller maxa. På styrkan kom jag upp till 35 kg på jerksen. Kände mig lite stel i axlarna så jag ville inte pressa för hårt och nöjde mig med det. Snacka om att avsluta fredagen på bästa sätt. ♥
 
THRUSTERSBILD
 

caroline

Vilket bra pass! :D

2013-11-16 @ 16:04:29 • Hemsida: http://celandine.blogg.se
Emma

Härligt jobbat idag! Skönt att vara tillbaka kan jag tänka mig, särskilt med den där känslan. Hoppas benhinnan håller sig okej.
Trevlig lördagskväll på dig!

2013-11-16 @ 19:11:01 • Hemsida: http://semmla.shapemeup.se
fight4fit

Fan va jag är sugen på att komma och köra ett pass ihop med dig! Tror det hade kunnat bli grymt :p

Svar: Men åh, du är ju så himla välkommen när som helst! :D It would be epic. ;)
Sofia

2013-11-16 @ 19:55:06 • Hemsida: http://www.fight4fit.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0