Crossfit Göta #58

Måndag morgon. Typ veckans bästa stund. Idag var det ett lite annorlunda pass. Både när det gällde styrkan och WODen. Men det var riktigt kul och skönt att slippa ett flåsigt pass för en gång skull. Dessutom kan jag ju lova att träningsvärken från igår sitter där den ska. Det gör ont att röra sig. Allmänt. Massagen hjälpte iallafall med att släppa spänningarna runt skulderbladen, alltid nåt, bara resten kvar.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning:
    • 3 air squats, 2 armhävningar, 1 sit up
    • Bear crawl
    • 6 air squats, 4 armhävningar, 2 sit ups
    • Krabbgång
    • 9 air squats, 8 armhävningar, 4 sit ups
    • Bear crawl
    • 6 air squats, 4 armhävningar, 2 sit ups
    • Krabbgång
    • 3 air squats, 2 armhävningar, 1 sit up
  • Styrka:
    • Hollow rock på mage 2×30 sekunder
    • Handstående med mage mot väggen 5×35 sekunder
  • WOD: Lyft 3 500 kilo i marklyft (eller back squat) med så få lyft som möjligt
    • Cach out: Lika många armhävningar som antal lyft
Riktigt tuff work out. 3,5 ton liksom. Det låter dock lite mer än det är. Jag valde att köra mina lyft på 60 kilo, då behövde jag göra 59 lyft för att komma upp i mina kilo. Alltså 5×10 + 9 reps. Dock tyngre än jag väntade mig, men det gick bra till slut. Värre med dom 59 armhävningarna som väntade sen. Gjorde trots allt 130 armhävningar igår. Men det tog mig 11:30 att göra 59 marklyft och 59 armhävningar.
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0