Crossfit SJD

Jag måste bara skriva några ord om boxen vi tränade på i Barcelona. Tanken var att vi skulle träna på iallafall två olika boxar. Men det visade sig att den första boxen vi besökte var helt fantastiskt, att när vi väl kom till den andra boxen så kunde den inte mäta sig. Där hade dom noll koll på att vi skulle komma, det var smutsigt och man fick inte släppa några vikter. Det var helt enkelt för mycket att störa sig på.
 
Boxen vi istället hängde på hela veckan, Crossfit SJD, låg i förorten Sant Joan Despí, en cirka 15 minuters taxiresa från hotellet. Lokalen var helt grym – ca 600 kvadrat stor och med det mesta som behövdes (eftersom dom bara haft öppet i 4 månader sknades dock fortfarande saker som foam rollers och hantlar). Killarna som hade boxen var übertrevliga och välkomnande. Vi kände oss som hemma redan efter första passet.
 
Inte bara att vi fick vara i deras lokal och låna deras coacher så avslutade vi veckan med en Crossfit Throwdown. Tre olika WODar som avslutades med klassiska Helen – 3 varv 400 meter löpning, 21 kettle bell svingar och 12 pull ups (jajks). Crossfit Göta mot Crossfit SJD. Dom hade styrt upp tävlingen grymt, med egen DJ, prispall och grillning som pricken över i:t. Stor eloge till Crossfit SJD för att dom bidrog till en grym upplevelse i Barcelona.
 
Själv var jag ju inte med på tävlingen på grund av att jag hade ont i min rygg. Istället sprang jag runt och fotade för att alla mina vänner skulle ha massa minnen från sina grymma prestationer. Självklart toppade Göta pallen på både tjej- och killsidan. Jag är mäkta stolt och imponerad (och lite avundsjuk att jag inte kunde vara med).
 
 

Jossan

Du har säkert skrivit det någon gång förut men hur kommer det sig att du började med crossfit från första början? :)
SV: Ja eller hur! :) Jag har himla tur som har en sån vän :)

Jag förstod nästan att du skulle svara något sånt :P Du har ingen ny resa inplanerad? :)

2013-11-15 @ 22:13:40 • Hemsida: http://jossan.shapemeup.se
anna

wow, vilket grymt ställe!

2013-11-16 @ 08:17:10 • Hemsida: http://aannnnaaaa.blogg.se
Rebecka

Vad kul det ser ut!

Sv: Ellerhur:)

2013-11-16 @ 15:39:36 • Hemsida: http://fashiontreasure.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0