Crossfit Göta #45

Det är bannemej en fantastisk känsla att träna på morgonen. När man väl tagit sig upp, fått på sig träningskläderna och slängt lite mat i magen, då finns det ändå ingen återvändo. Man är lugn och avslappnad. Det är verkligen ingen stress. Passet börjar halv sju och är 45 minuter, det betyder att jag har nästan en och en halv timme på mig innan jag måste vara på jobbet. Helt perfekt. Idag var det dessutom ett jätteroligt pass. Mer styrka än kondition, precis min melodi. Det är tur att jag faktiskt har en melodi så jag slipper vara sist klar på alla pass.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmnig: Stretch för squat + några reps av alla övningarna i WODen
  • WOD: For time 3 varv:
    • 10 Strikta pull ups
    • 15 Medball clean wall balls
  • Vila 2 minuter
  • For time 3 varv:
    • 10 Knees to elbows
    • 15 kettle bell svingar
  • Tilläggsträning: Baksida axel – Cuban press
    • 3×8 reps
Jag kan ju fortfarande inte gör pull ups, definitivt inte strikta, så jag körde nån blandning av jumping pull ups och excentriska pull ups. Funkade bra, även om det kändes lite som det blev varken eller. Medball clean wall ball (en frivändning med medicinboll sen kasta upp på väggen som en vanlig wall ball), trodde det skulle vara ett helvete, men det flöt på bra. Körde dock på 4 kg, måste skärpa mig och våga öka snart alltså. Knees to elbow försökte jag jobba med att hitta kippingen, funkade sådär. Svingarna flöt på oförskämt bra. Ja, ni hör ett bra pass idag!
 
Eftersom passet på morgonen bara är 45 minuter så fick vi hoppa över styrkan för att hinna idag. Lite trist då det var både marklyft och hand stand push ups, två favoriter. Man kunde köra det själv efter om man ville, men jag valde att köra dom två rehab-övningarna i mitt program, som jag döpt till »hitta rumpan«, som jag inte kan göra hemma, explosiva utfall med vikter och enbens benböj i TRX. Mr. PT skulle vart stolt.
 
 

Marie

Jag önskar att jag var morgonmänniska när det kom till träningen. Jag är så segstartad! :) Det verkar så himla skönt att ha det gjort på morgonen.

2013-10-01 @ 20:40:06 • Hemsida: http://sweetmary.blogg.se
Mari

Åh. älskar morgonträning ! Önskar att jag hann med den på vardagarna. Underbart pass fick du ihop också =)

2013-10-01 @ 21:10:04 • Hemsida: http://www.doitforyourself.shapemeup.se
Rebecca

Hahaha.. morgonträning är bäst, näääär man väl är klar. men när klockan ringer, dååå vill man dö!

2013-10-01 @ 21:57:43 • Hemsida: http://rebeccacecilia.blogg.se
Emma

Men åh, så himla härligt när det bara flyter! :)
Jag var också taggad för morgonträning imorse, men det fick bli lite extra sovmorgon istället. Halsont :( Typiskt. Menmen, hälsan är viktigare än träningen.

Duktigt att du körde dina rehabövningar också! Lätt att man "glömmer" dem... :P

2013-10-01 @ 22:27:26 • Hemsida: http://semmla.shapemeup.se
Sara Ekman

Härligt! :)

2013-10-01 @ 22:45:06 • Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0