Crossfit Göta #40

Måndag morgon och jag har sovit kasst i natt. Dessutom var det fortfarande mörkt ute när klockan ringde. Jag fick dock lite bättre känsla på vägen till gymmet och himlen var sådär magiskt rosa. Dessutom ett roligt pass på schemat. Men oj så jobbigt. Dessutom är det bara 45 minuters pass på morgonen, vilket gör att det blir lite stressigt. Men dom där satans burpeesen. Kill me.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Rörlighet för rackposition och squat
  • Teknik: Squat cleans
  • Styrka: On the minute for 10 minutes, 3 squat cleans
  • WOD: For time:
    • 24 burpees
  • Tre varv med:
    • 12 marklyft 50/30kg
    • 9 Hang Power Cleans (Frivändningar från hängande position med stången) 50/30kg
    • 6 Shoulders to over head (Press, Push Press eller Push jerk, bara stången kommer upp) 50/30kg

    • 24 burpees
Jag skalade till 25 kilo idag. Här är det klurigt med vikterna. 25 kilo på marklyften är ju jättelätt, i cleans lite tyngre och i pressarna ganska tungt. Eller ja om man är normal. För mig är det cleansen som är jobbiga, jag får inte till det och sliter bara i stången. Pressarna är till med lättare. Galet. Hur som helst så gick det inte så bra för mig idag. Dessa burpees. Blev klar sist av alla på tiden 11.42.
 
 
 

Emma

Jag fixar inte pressar på 25 kilo. Jag är så klen i axlarna.. haha. Grymt bra jobbat! Och ja, burpees är äckeljobbigt!
Härlig start på dagen förstår jag, hoppas resten av dagen varit toppen!

2013-09-09 @ 22:36:02 • Hemsida: http://semmla.shapemeup.se
Milina

Sant citat!

2013-09-10 @ 02:10:45 • Hemsida: http://milina.blogg.se
Lisa

Varje dag borde startas med rosa himmel :-D
Vilken härligt träningspass du fick ´till!! :-) Hejja!! :-D

2013-09-10 @ 07:59:00 • Hemsida: http://minellii.shapemeup.se
Crazylicious

Bra jobbat! Och det är bra att växla lite med vikterna, tycker jag. Kul med variation på den fronten också.

2013-09-10 @ 11:03:14 • Hemsida: http://crazylicious.shapemeup.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0