Crossfit Göta #44

I lördags drog jag med mig min syster till Göta. På lördagar har dom nämligen Prova på pass och jag tyckte det var dags för henne att testa på min stora passion. Det var ett riktigt bra pass dom bjöd på. Simpelt med bra bas-övningar. Efter att Head Coach gått igenom tekniken i dom vanligaste övningarna så blev det lite styrka med pull ups och en bra och lagom WOD.
 
Lördagens pass:
  • Uppvärmning: Rörlighet och djur-warm up
  • Teknik: Squats, Push ups, Pull ups, Kettle bell (halva svingar) och box jump
  • Styrka: Pull ups 5,4,3,2,1 reps
  • WOD: Team (båda gör alla reps) 12 minuter AMRAP
    • 400 meter löpning (endast minut 12 och minut 6)
    • 10 ryska svingar (halva kettle bells svingar)
    • 10 box jump
    • 5 push ups (armhävningar
  • Tilläggsträning: Tabata (20 sekunder on 10 sekunder off) 2 varv:
    • Planka push ups (vandra mellan raka armar och armbågar)
    • Sit ups
    • Hill climbers
    • Ben lift

Jag passade på att utmana mig lite på pull upsen då jag tyckte att det kändes väldigt lätt denna dag. Var så grymt nära att klara min första strikta utan gummiband. Snart så. Annars var det ett väldigt kul pass och det var roligt att köra team med syster. Jag var nöjd med att kanske ta ut mig 85%. Utmaningen för mig var att köra tyngre än vanligt på kettle bellsen (körde på 16 kg, brukar mesa otroligt där annars). Min syster klarade allt galant, även om hon har haft lite svårt för att röra sig idag. Hade hon bott här hade jag nog kunnat övertala henne att fortsätta, för hon sa att hon tyckte det var väldigt kul iallafall. Det gillar vi.
 
SÖTA SYSTER YTSTER, TRÖTT OCH GLAD
 

basebollivet.blogg.se

Dig slutar man inte imponeras av och klart man ska pusha sig själv. Det hör till. Då får man ut mer och får mer resultat.

2013-09-30 @ 00:09:22 • Hemsida: http://basebollivet.blogg.se/
snie.blogg.se

ni är ju SJUKT lika!!

Svar: Haha jag vi brukar få höra det. ;)
Sofia

2013-09-30 @ 07:25:58 • Hemsida: http://snie.blogg.se/
Emma

Åh, vad kul att träna med syrran! :) Och vad kul att du var så nära att fixa din första pullup! :D Snart så!
Det är bra när man känner till sina svaga områden (eller snarare de områden där man brukar kunna mesa). Det är ju liksom första steget för att kunna göra något åt det.

Hoppas du haft en superfin helg! :)

2013-09-30 @ 22:28:11 • Hemsida: http://semmla.shapemeup.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0