Crossfit Göta #109

Idag var en sån där dag när jag gick och väntade hela dagen på att bara få komma till gymmet. Älskade ställe. ♥ Bra pass idag också. Annorlunda styrka á la disco-gym och en dejt med en av tjejerna på work outen. Perfekt uppladdning inför helgen, ett pass kvar sen blir ser semester, yeah.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: 400 meter löpning + 3 varv med:
    • 10 skulderblads push ups
    • 3 insh worms
    • 10 air squats
  • Teknik: Statisk hand stand med magen mot väggen 5×30 sekunder, 1 minut vila i mellan
  • Styrka: Hantelrodd 5×6 reps på varje sida
  • WOD: »Helen« – 3 varv for time
    • 400 meter löpning (70 sekunder Assualt bike)
    • 21 kettle bell svingar 16 kilo
    • 12 pull ups
  • Afterbach: Tabata mage, 20 sekunder on 10 sekunder off, 2 varv
    • Statisk hollow rock
    • Planka
    • V-ups (fällkniv)
    • Sidoplanka
Jag gillade handstand strykan, den var rolig. Kände mig så himla osmidig när jag gick ner första varvet att jag kom fram till att jag kunde göra en kullerbytta ner istället – kul och smidigt men oj vad yr jag blev. haha. Dags att öva mer på det tror jag. Strykan var annorlunda, inte så jobbig och inte överdrivet kul. Work outen då. Helen, denna klassiska tjej (benchmark WOD). Jag sprang på uppvärmningen, men vågade inte köra alla tre varv sen, så jag hade planerat att ro, men Coach Chrille tyckte att jag skulle få cykla istället – denna helvetescykel – för att det skulle bli lika jobbigt som för alla som sprang. Usch. Annars kämpade jag mest med underarmarna, greppet i både Kettle bellsen och pull upsen. Blev klar på 11.20 med RX på kettle bellen och lila gummiband på pull upsen. Svårt att jämföra när jag inte köra allt i RX. Men jag är ändå ganska nöjd.
 
 

linnea

härligt när man längtar till gymmet! :D

2014-04-24 @ 22:01:31 • Hemsida: http://linneakin.blogg.se
Linda

fina ni är:D

2014-04-25 @ 00:26:18 • Hemsida: http://www.nattstad.se/Lindalinnros
Ida Gratte

sv: ja, verkligen :)
Hoppas du får en fin fredag<3

2014-04-25 @ 00:46:09 • Hemsida: http://idagratte.blogg.se/
Julia

SV:ååh tack! ska kolla upp dig på insta! :-D Skriv till mig så jag inte glömmer bort att följa dig! :-D har itne mobilen här just nu.. hmm.. hihi lätt att glömma.. ;-)

2014-04-25 @ 07:16:08 • Hemsida: http://juliaju.shapemeup.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0