Den där blodsmaken ♥ (#167)

Den där nackspärren var typ borta när jag vaknade i morse. Sjukt skönt. Var på allvar orolig där ett tag. Istället kunde jag ladda inför passet. Maxning av front squat var tanken. Jag var mest bara sugen på att se hur långt borta jag är från mitt max. Vilket visade sig vara en bit. Fast sen är ju mitt max i front squat ganska bra, lite sådär att jag inte riktigt fattar hur jag satte det. Men det är en fin siffra att fortsätta sträva mot.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning – Rörlighet för squat och rack
  • Styrka – Front squat, 15 minuter mot 1RM
  • Metcon – For time:
    • 10 front squats 35 kilo
    • 4 knees to elbows
    • 8 front squats
    • 6 knees to elbows
    • 6 front squats
    • 8 kneed to elbows
    • 4 front squats
    • 10 knees to elbows
    • 2 front squats
    • 12 kneed to elbows
  • Afterbash – Deck of cards, 5 minuter av random antal av:
    • ♥ burpees
    • ♦ sit ups
    • ♣ kettle bell svingar
    • ♠ air squats
  • Återhämtning – 12 minuter bike
Jag kom upp till 70 kilo på front squatsen idag. Försökte på 75, men huvudet var inte riktigt inställt på att klara det. Men jag är ganska nöjd med det ändå, trots att jag var 13 kilo från mitt PB. Men vägen tillbaka har bara börjat och jag tänker krossa det alla mina PB nästa år. Woop woop. Jag var skeptisk till tiderna som mina fellow Göta-peeps hade levererat tidigare idag. Alla var ju så snabba. Visade sig att jag också kunde hålla ett bra tempo. 4 minuter exakt tog det, även om jag fick betala med blodsmak i munnen och total utmattning. Skalade dock. RX var satt till 40 kilo och knees to elbows är faktisk numer, det enda i riggen jag inte kan. Men jag höll uppe tempot och var nöjd och glad när jag var klar. Kicken efteråt alltså. Älskar verkligen att jag får köra som jag vill igen. ♥
 
/ Det var tydligen bara jag som ville visa min glädje idag /
 

Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Haha, du ser ju lätt gladast ut:)

2014-12-10 @ 13:42:24 • Hemsida: http://patriciac.blogg.se
Annika Soulcityguide

Skönt att nackspärren försvann :)

2014-12-10 @ 19:44:13 • Hemsida: http://soulcityguide.com
Emma Grann Fotografi

Skönt!!

2014-12-11 @ 16:50:34 • Hemsida: http://emmagrannfotografi.blogg.se/
Sara

Som vanligt är du grym :) Och skönt att nackspärren har släppt :)

2014-12-12 @ 15:53:31 • Hemsida: http://www.baakochmaat.blogg.se
Karin FitnessochHälsa

Hatälskar att träna med kortlek. Kan ju bli hur jobbigt som helst om man har otur (tur)! :-)

2014-12-12 @ 23:02:21 • Hemsida: http://www.fitnessochhalsa.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0