Go go go! (#166)

Mitt första lördagspass på evigheter. Asså så dom roligaste passen. Jobbigast, men annorluda och alltid team. Jag och Sara kunde äntligen köra tillsammans igen och det gick så bra. Styrkan var kul och jag fick till det riktigt bra. Att jag ens kan squat cleana över 50 fortfarande är ganska sjukt, men kul. Jag älskar den där skivstången.
 
Gårdagens pass:
  • Uppvärmning – Bike, rörlighet och barbell complex både med pinne och stång
  • Styrka – 10 minuter att hitta 1RM i squat clean thruster (frivändning med front squat och push press, typ)
  • Metcon – 3×5 minuter AMRAP, 1 minut vila i mellan:
    • 3 power cleans 40 kilo
    • 6 push ups
    • 9 air squats
  • Mage – 3 varv for time:
    • 8 double crunch sit ups, nudda hälarna med händerna
    • 8 double crunch sit ups med raka ben upp och ner, händerna mellan benen
    • 8 around the world
  • Återhämtning:
    • 10 minuter rodd
    • 15 minuter bike
Fick till ett grymt max-lyft på 52 kilo på min squat clean thruster. Hade kanske kanske kunna pressa ut något kilo till där, bästa känslan att känna sig så stark. Det var så gött att köra med Sara igen, det hjälpte mig att pusha ordentligt och jag är galet nöjd med vad vi lyckades med. Sara körde allt på RX, jag hade en abmat under bröstet på mina push ups, vilket gör att jag inte behöver gå lika långt ner. Men det visade sig att vi hade ett grymt tempo och vi var bara en enda reps ifrån att ligga lika som monstren Johanna och Camilla. Galet. Vi har ju börjat använda programmet Wodify, vilket gör att man registrerar sina resultat och kan följa vad dom andra boxen pysslar med. Jag tycker det är en bra grej, så man vet vilken nivå man ligger på. Denna dag låg jag och Sara på en grymt bra nivå. Både på styrkan och på metconen. Woop woop, vilken kick jag hade efter detta pass.
 
 

Sara Ekman

Härligt :)

2014-12-07 @ 16:02:43 • Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/
Pauline

nice!

2014-12-07 @ 16:42:56 • Hemsida: http://lillafrokenhurtig.se
Karin FitnessochHälsa

Kul att det gick så bra! Älskar känslan efter ett sådant pass!
Smart att ni kan se hur de andra presterar också. Grymt sätt att få mer träningspepp på!

2014-12-07 @ 23:27:19 • Hemsida: http://www.fitnessochhalsa.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0