Jump jump jump (#163)

Det är bara att slänga sig in i det hela igen. Men jäklar vilken uppförsbacke jag har framför mig. Jag hade typ glömt bort hur jobbigt den här sporten är. Rörde mig knappt framåt idag kändes det som. TUR att det var en time cap på femton minuter, annars hade jag nog fortfarande hållit på.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning – 3 minuter AMRAP:
    • 5 wall balls
    • 6 instep
    • 7 squat och sträck
  • Gymnastik – 6 minuter OTM:
    • Max reps push ups RX (7 reps)
    • Max reps strikta pull ups (2 reps)
  • Styrka – 8 OTM varje 90 sekund:
    • 1 squat clean + 1 power jerk + 1 push jerk – 25, 28, 30, 34, 35, 38, 40, 45 kilo
  • Metcon – 4 varv for time (time cap 15 minuter):
    • 40 meter utfallsgång, 10 kilo over head
    • 30 box jump, 50 cemtimeter
    • 20 wall balls, 6 kilo
    • 10 hand stand push ups, 2 abmats
Asså sånt jäkla pass. Benen fick jobba. Pulsen rusade. Det gjorde ont överallt. Box jumpen tog dock sin lilla tid. Fokuserade verkligen på att få ut mina knän i upphoppet, eftersom det egentligen är något som tillhör min rehab. Fast asså nej det mesta gick långsamt. Det var jobbigt. Men roligt. Fast mest jobbigt. Men det är bara att börja klättra tillbaka. Det blir lättare. Eller inte lättare. Det blir annorlunda, även om det alltid är jobbigt.
 
 

snie.blogg.se

så go känsla efter ett sånt pass!

2014-12-02 @ 08:35:51 • Hemsida: http://snie.blogg.se/
Caroline

Bra jobbat!

2014-12-02 @ 10:33:54 • Hemsida: http://awesomecaroline.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0