Crossfit Göta #81

Det var länge sen jag körde ett team-pass nu, som det alltid är på onsdagar. Men idag var det dags att trotsa träningsvärken (herre min skapare vad min kropp känns) och köra. Mycket roligt pass och grymt team. Men det var en kamp det kan jag lova. Front squats har aldrig varit så tungt.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Dips, skottkärra, push ups, inch worm
  • Styrka: Hängande rodd 6×5 reps
  • WOD: Team med 3, for time (25 kilo på stången rakt igenom)
    • EMOTM (every minute on the minute) 3 burpees

    • 100 deadlift (marklyft)
    • 80 hang power clean (frivändning från knäna)
    • 60 front squat
    • 40 jerks
    • 20 thrusters
  • Afterbach: Tabata mage
Det var som sagt ett roligt pass och det är alltid kul att köra i team. Det är lite lättare att pusha sig och det behöver jag ibland. Jag fick lite andnöd någonstans efter front squaten, träningsvärken i benen och resterna av förkylningen satte liksom sina spår. Och alla burpees vi tryckte in i mellan. Men jag återhämtade mig tack vare att mina team mates ryckte in, fördelen med att köra i team, och jag fick avsluta med dubbla set i thrustersarna. Gött som fasen även om det sen tog flera minuter innan jag kunde andas normalt igen. Men asså satan vad jag har saknat den där kicken! I love it. ♥ Vi körde på bra på slutet för att slippa mer burpees och blev klar på 13 minuter och 30 sekunder och gjorde alltså 39 burpees var plus delade på repsen på alla andra övningar.
 
 

Carro

Bra jobbat :)))

Önskade jag hade orkat hälften ;)))

2014-02-19 @ 22:47:39 • Hemsida: http://frokenehn.blogg.se
Rebecca

Gött jobbat! Vilken jävla wod!

2014-02-20 @ 07:27:12 • Hemsida: http://rebeccacecilia.blogg.se
Sara Ekman

Härligt :)

2014-02-20 @ 08:43:50 • Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/
Emma

Här kan vi snacka om träningslycka på hög nivå. Vilken underbar läsning! Jag vill bara springa iväg till gymmet nu på en gång! :D

Sv. Det är en helt fantastisk känsla. Ja, jag kan tänka mig att du känner samma sak i en ishall. Det är häftigt. Nästan lite skrämmande. Jag har lagt så fruktansvärt mycket tid i bassängen (och utanför bassängen för att bli bättre i). Och en dag var det bara slut.

Ja, det är ju faktiskt rätt skönt att låta träningen vara sådär kravlös och rolig. För min del tror jag att det är det jag har behövt efter alla år av prestationskrav i simbassängen. Att köra bara för att det är roligt. Att skapa sina mål längs vägen och ändra dem utifrån sina förutsättningar.

Men ibland kan man behöva mer tydliga mål för att kunna träna mer kravlöst. För att, som du säger, träna för att det är roligt. Vem vet. Du kanske också kan hitta den riktiga löplyckan. Eller så gör du inte det, men får de resultat du vill och så blir löpningen någon slags lycka ändå. Hejjahejja säger jag :D

2014-02-20 @ 11:44:02 • Hemsida: http://semmla.shapemeup.se
julia

härligt! :)

2014-02-20 @ 18:10:51 • Hemsida: http://jjuliees.blogg.se
Annika Soulcityguide

Låter superkul att träna i team!

2014-02-20 @ 20:20:12 • Hemsida: http://soulcityguide.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0